Jump to content
Annons

PC/MAC Laptop-tråden


Joel Liljekvist

Recommended Posts

Ja, helt enkelt en tråd angende MAC/PC & deras laptop studiodatorer.

Nu är det så att jag är på jakt efter en bärbar studiodator. Jag vet att MAC vore ett självklart alternativ för detta och speciellt när jag också vill ha en bra MIDI Controller DJ dator men nu är det så att den också bara ska vara till prodd & DJ. Dessutom använder jag FL Studio och det ger mig absolut bäst arbetssätt och jag anser att det skulle vara synd att behöva byta bara för en MAC's skull.

Frågan är då, vad har MAC & PC att ebjuda inom bärbart?

Jag har kikat lite och Frost verkar ha studio bärbar men spec'sen verkar lite sisådär? Mac har ju bra bärbara, det vet vi men vet ni något eller någon återförsäljare som har bra bärbara PC studiolapps?

Pris spelar ingen roll.

Tack på förhand, mvh Liljekvist!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jamen då så!

Jo, men fortfarande. En bra PC studio laptop är ju praktiskt taget omöjligt att hitta känns det som? Behöver inte en mega superdator bara för musikrprodd, bästa som jag vet är ju Alienware, men det känns lite överflödigt?

Dells STUDIO datorer verkar ju förövrigt suga rejält?

Dessutom känns ju FROST laptopsen ganska kassa i sig?

Varför ska det vara så svårt att leverera en studio PC laptop?

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna med ett Fireface UC kanske…

http://www.sony.se/product/vn-z-series/vpcz11z9e-b

13,1” (1920x1080), 1,43 Kg

Intel® Core™ i7-620M-processor

6 Gb RAM

256 Gb HD (Quad SSD RAID 0)

VD+-RW/+-R DL/RAM

NVIDIA® GeForce® GT 330M GPU GDDR3 1 GB

Den såg ju relativ ut, men för det priset får jag man ju en rejäl Alienware för, kan man lika gärna lägga på dem. Dock skulle det vara skönt med en mer stilren design!

Ingen som har koll på några bra företag som gör just studiolaptops för PC? Man kanske skulle starta ett själv, som det ser ut på marknaden atm. /sarcasm

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kanske har svårt att hitta modeller som funkar till hundra procent med ljudkort.

Det är ju sant. Känns lite skumt bara att Microsot som är så måna att framträda som marknadens största inte lägger vikt på musiker som brukar PC? Känns ju from time to time som att de skiter i musiker & inriktar sig på spelare & vanliga kontorsnissar?

Att man inte utvecklar just en Studiolaptop på allvar?

Frost erbjuder denna för ca: 10k

http://www.frostacm.com/products/view/55

Känns inte specifikationerna aningen låga? Denna ska ju tydligen vara en "bra" musiklaptop?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Väldigt snart släpps nya MBPs från Apple kanske blir någon av dessa som faller dig i smaken då? Går som sagt att köra både Windows och OSX på dessa också...

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra PC studio laptop är ju praktiskt taget omöjligt att hitta känns det som? Behöver inte en mega superdator bara för musikrprodd, bästa som jag vet är ju Alienware, men det känns lite överflödigt?

Dells STUDIO datorer verkar ju förövrigt suga rejält?

Dessutom känns ju FROST laptopsen ganska kassa i sig?

Varför ska det vara så svårt att leverera en studio PC laptop?

Jamen då så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, helt enkelt en tråd angende MAC/PC & deras laptop studiodatorer.

Nu är det så att jag är på jakt efter en bärbar studiodator. Jag vet att MAC vore ett självklart alternativ för detta och speciellt när jag också vill ha en bra MIDI Controller DJ dator men nu är det så att den också bara ska vara till prodd & DJ. Dessutom använder jag FL Studio och det ger mig absolut bäst arbetssätt och jag anser att det skulle vara synd att behöva byta bara för en MAC's skull.

Frågan är då, vad har MAC & PC att ebjuda inom bärbart?

Jag har kikat lite och Frost verkar ha studio bärbar men spec'sen verkar lite sisådär? Mac har ju bra bärbara, det vet vi men vet ni något eller någon återförsäljare som har bra bärbara PC studiolapps?

Pris spelar ingen roll.

Tack på förhand, mvh Liljekvist!

Funderat på Racktone?

Har själv en Racktone (visserligen desktop men ändå) och jag har då aldrig varit missnöjd med den. En bärbar dito är snart på väg in.

/CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letar själv efter en bra pc laptop för musik produktion.

Använder FL studio och kör på flera VSTi plugins samtidigt.

Kan detta vara något att köpa? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=548948

HP Pavilion DV7-3197eo

Intel® Core™ i7-processor i7-720QM 1,6 GHz, Nivå-2-cache 6 MB

500 GB SATA-hårddisk 7200 rpm

6 GB DDR3 (1 x 2048 MB + 1 x 4096 MB)

och FireWire 400 m.m

Tacksam för tips och synpunkter!

PEACE

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart kan man läsa mera om de nya MBP´s som nu Apple släpper?

Vad är det för skillnad med de gamla? Har du kastat Bootcamp och väljer istället dubbelkompatibelt? In that case vore det mycket intressant!

Dessutom verkade ju Pavilion datorn ganska najs, men jag är faktiskt väldigt sugen på en MBP. Dels för möjligheterna för digital djing, dvs Traktor med MIDI Controller samt dess kvalitet gällande musikproduktion. Mycket lockande, väldigt mycket lockande.

Återigen, mer info angående de nya MBP´s?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...