ix (oregistrerad) Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 (redigerat) Hej. Plötsligt går det inte att spela in i ett projekt i Cubase SX2. Jag skapar ett nytt spår, aktiverar det för inspelning, kör igång...och inget tas in. Hör ju att det kommer in en signal, men Cubase vägrar spela in den (och ingen mätare ger utslag) Öppnar jag ett nytt projekt går det bra. Tycker mig ha jämfört alla inställningar med det gamla, och ser ingen skillnad. Samma "inputs" används. Finns det något vanligt fel som orsakar detta? Är väldigt färsk Cubase-användare. Har försökt fixa detta i timtal nu. Sjukt frustrerande! Jag vill inte tvingas överge mitt projekt, som jag är väldigt nöjd med hittils. 🙂 Följande är det som används: Creative Audigy 2 (med Audigy ASIO2-drivrutiner, som faktiskt funkat strålande hittills) Cubase SX2 2.2.0 Build 33 + Groove Agent 1.0 Build 5 Projektet består av två ljudspår och ett MIDI-spår (av Groove Agent) Är innerligt tacksam för all hjälp! Redigerat 11 januari 2005 av -ix-
Mr Underhill (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Hade samma problem ett fåtal gånger då jag provade SX1, medges en crackad version. Detta gick då att lösa genom att exportera till en ny mapp. Arkiv- save project to new folder. Tilläggas bör att detta problem aldrig uppkommit på mitt licensierade SL 2. 😛 Förutsätter givetvis inte att du har en crackad version 😱 Men för att återigen blåsa liv i en gammal diskussion så har Steinberg, Pinnacle eller om det redan är Yamaha....... faktiskt vunnit 2 licenser genom mitt Cracktestande. 1 till jobbet och en till mig själv. " Learning by doing makes you wake up in the night but who wants to sleep when his future is beeing made? " 😛 Hoppas det funkar! ROCK ON! / Mr U.
ix (oregistrerad) Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Tack för tipset! Tyvärr funkade det inte. Men än en gång har det gamla ordstävet "skam den som ger sig" visat sig värdefullt, tack och lov! Det som till sist löste problemet var något så enkelt som att klicka på knappen "reset mixer" i mixern. Och vips är allt som vanligt igen! Fattar ingenting. Har kollat mixern 20 gånger säkert. Alla volym- och gain-reglage var OK, tror jag ganska säkert. Inget mutat, osv... Ja ja, nu funkar det igen. Men om ni har nån idé om vad som kan ha varit felet så får ni gärna skriva det, så jag vet till nästa gång och då hålla mitt klickgalna gamla finger i styr. 😆 I'm back on track! 😄
Lundin Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Om det är audio du menar måste du kanske ställa in left och right locator korrekt... så du inte har ställt right locator till vänster om Left locator av misstag. SX t.e.x slutar spela in audio när den kommer till right locator - by default - så där kanske du har ditt problem... Lycka till
ix (oregistrerad) Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Hmm, tror jag kollade det. Visst är det det man markerar med pennan på tidslinjen? När det är rött (man har dragit pennan från höger till vänster) är det "fel"? Well...det spelar kanske inte så stor roll. Det är löst nu i alla fall och jag har nu officiellt lyckats få klar min första låt i Cubase! Yeah! Bra mycket trixigare än i Guitar Tracks Pro, men det känns samtidigt som möjligheterna är oändliga. Kul. 😛 Tack för hjälpen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.