Jump to content
Annons

Vad har ni för er idag då? Har tråkigt!

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Bara ett tips på ett grymt bra intro. Har fruktansvärt tråkigt. Men nu blir det hifiklubben och dröma lite 😏

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

Avinstallerar massa ickefungerande mjukvaror. Svär. Undviker raseriutbrott. Förbannar Win7.

Avskyr "modern teknik". Spänner knytnävarna. Biter ihop hårt. Tappar fattningen.

Drömmer om bättre tider. Sneglar på Ted Kaczynski´s manifest och undrar.

Hatar mig själv för att jag går på de här jävla nitarna...om och om igen givetvis.

Börjar fundera på om min jävla klaviatur gått sönder, känner hopplöshet. Ska jag behöva köpa nytt nu då?

Idag är ingen bra dag alls och jag misstänker att den kommer att bli värre...

Postat
Avinstallerar massa ickefungerande mjukvaror. Svär. Undviker raseriutbrott. Förbannar Win7.

Avskyr "modern teknik". Spänner knytnävarna. Biter ihop hårt. Tappar fattningen.

Drömmer om bättre tider. Sneglar på Ted Kaczynski´s manifest och undrar.

Hatar mig själv för att jag går på de här jävla nitarna...om och om igen givetvis.

Börjar fundera på om min jävla klaviatur gått sönder, känner hopplöshet. Ska jag behöva köpa nytt nu då?

Idag är ingen bra dag alls och jag misstänker att den kommer att bli värre...

Ushh då. Det blir allt bättre snart 😕

Postat (redigerat)

Helvete!!!

Varför gick till hifikluben. Jag kom ju inte hem tomhänt om man säger så.

Men åhh vilket ljud 🙂. Lyssnade på B&W 805S men vill vänta och se hur 805D kommer vara innan jag köper. Eftersom de inte kommer till salu förrens till sommaren så gick jag runt lite i butiken och gick på en nit.

B&W ZEPPELIN! 😄 Den verkligen fyller rummet med musik 😕

Så nu står den finfint på min byrå och fyller hela mitt vardagsrum med ljuvligt varm och underbar musik 😄!! Kan säga att det var ett stort steg från mina skrottna Logitech Z4 som hållt i iPhonen tidigare.

I Love it! Det är verkligen en grym iPod docka. Helt fantastisk. Och konstruktionen är genial.

img8051r.jpg

Och nu blir det att ta tag i lite akustik medel också 🙂

Redigerat av Gäst
Postat
Bara ett tips på ett grymt bra intro. Har fruktansvärt tråkigt. Men nu blir det hifiklubben och dröma lite 😕

Hifiklubben... Jag var in på en av deras butiker i julas för att kolla in skivspelare. Samtidigt var ett osäkert par där och handlade. De lyssnade på säljarens snack och fick provlyssna några löjliga små högtalare tillsammans med en subbas. De visste väl inte vad de tyckte egentligen, men trodde det nog var bra. 23 000 kronor kostade det hela, plus kostnaden för kablar, förklarade säljaren.

Själv stod jag där och skakade på huvudet. Det lät skit. Småhögtalarna var kanske inte så illa, men kombinationen med subben var katastrofal. Att som säljare lura på okunniga konsumenter något som kostar 23 000 är illa nog, när det dessutom låter uselt blir jag förbannad. Egentligen borde jag sagt åt dem att gå någon annanstans, men å andra sidan är väl inte Siba och ELgiganten bättre. Men jag trodde faktiskt bättre om Hifiklubben.

PS. Jag köpte ingen skivspelare!

Postat
Hifiklubben... Jag var in på en av deras butiker i julas för att kolla in skivspelare. Samtidigt var ett osäkert par där och handlade. De lyssnade på säljarens snack och fick provlyssna några löjliga små högtalare tillsammans med en subbas. De visste väl inte vad de tyckte egentligen, men trodde det nog var bra. 23 000 kronor kostade det hela, plus kostnaden för kablar, förklarade säljaren.

Själv stod jag där och skakade på huvudet. Det lät skit. Småhögtalarna var kanske inte så illa, men kombinationen med subben var katastrofal. Att som säljare lura på okunniga konsumenter något som kostar 23 000 är illa nog, när det dessutom låter uselt blir jag förbannad. Egentligen borde jag sagt åt dem att gå någon annanstans, men å andra sidan är väl inte Siba och ELgiganten bättre. Men jag trodde faktiskt bättre om Hifiklubben.

PS. Jag köpte ingen skivspelare!

Tråkigt att höra.

Jag fick jätte bra service idag. Pratade massor, fick egen tid på 30min att lyssna i ett eget rum och allt roligt 😕

Kanon!

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Helvete!!!

Varför gick till hifikluben. Jag kom ju inte hem tomhänt om man säger så.

Men åhh vilket ljud 😄. Lyssnade på B&W 805S men vill vänta och se hur 805D kommer vara innan jag köper. Eftersom de inte kommer till salu förrens till sommaren så gick jag runt lite i butiken och gick på en nit.

B&W ZEPPELIN! 😄 Den verkligen fyller rummet med musik 🙂

Så nu står den finfint på min byrå och fyller hela mitt vardagsrum med ljuvligt varm och underbar musik 🙂!! Kan säga att det var ett stort steg från mina skrottna Logitech Z4 som hållt i iPhonen tidigare.

I Love it! Det är verkligen en grym iPod docka. Helt fantastisk. Och konstruktionen är genial.

img8051r.jpg

Och nu blir det att ta tag i lite akustik medel också 🙂

Är det ett 210/4B som står i hörnet? 😕

Postat (redigerat)

HiFi-klubben kan va ett skämt.

Skulle köpa ett par hörlurar i present att ge bort.

Då frågar hon om jag helt säkert ska köpa dem?

Jag vill höra hur de låter först.

Jaha, men då kan jag inte ta fram dem!

😕

Kom på en episod till.

Gick till deras andra butik här.

Hade redan beställt en kabel till skivspelaren

och var nu på återbesök för att hämta den.

Var där i 35 minuter(!) utan en enda reaktion

från de tre sysslolösa i butiken.

Började då att rapa ljudligt i protest.

Då reagerade en av säljarna och

kom upp från vänster mot mig och

undrade om han kunde stå till tjänst.

Jag vände mig då 90 grader om och gick

mot stelt dörren och nu med framtvingade

rapar utan att svara.

Redigerat av debatt
Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
HiFi-klubben kan va ett skämt.

Skulle köpa ett par hörlurar i present att ge bort.

Då frågar hon om jag helt säkert ska köpa dem?

Jag vill höra hur de låter först.

Jaha, men då kan jag inte ta fram dem!

😮

Kom på en episod till.

Gick till deras andra butik här.

Hade redan beställt en kabel till skivspelaren

och var nu på återbesök för att hämta den.

Var där i 35 minuter(!) utan en enda reaktion

från de tre sysslolösa i butiken.

Började då att rapa ljudligt i protest.

Då reagerade en av säljarna och

kom upp från vänster mot mig och

undrade om han kunde stå till tjänst.

Jag vände mig då 90 grader om och gick

mot stelt dörren och nu med framtvingade

rapar utan att svara.

haha 🙂

Det där hade jag velat se 😆

Redigerat av Analogfreak
Postat
Tråkigt att höra.

Jag fick jätte bra service idag. Pratade massor, fick egen tid på 30min att lyssna i ett eget rum och allt roligt 😳

Kanon!

Jo, det beror väl på vilken säljare och vilken butik man råkar ut för. Dvs samma som i den oändliga diskussionen om Musikbörsen och andra musikeraffärer.

Jag handlar en del på Hifiklubben ibland. Ska införskaffa skivspelare och bluray-spelare strax, och det blir nog där. Fast jag tänker hålla mig undan en viss säljare...

Postat
Jo, det beror väl på vilken säljare och vilken butik man råkar ut för. Dvs samma som i den oändliga diskussionen om Musikbörsen och andra musikeraffärer.

Jag handlar en del på Hifiklubben ibland. Ska införskaffa skivspelare och bluray-spelare strax, och det blir nog där. Fast jag tänker hålla mig undan en viss säljare...

Förstår det.

Postat

Jag ska gå in i mitt skrikrum och se om jag kan skrika sönder ännu en NT2-A. Melodifestivalen med pissdåliga plumpheter om Per Gessle med fler kan jag vara utan.

Fast Pauline hade en bra pipa.

Postat
Jag ska gå in i mitt skrikrum och se om jag kan skrika sönder ännu en NT2-A. Melodifestivalen med pissdåliga plumpheter om Per Gessle med fler kan jag vara utan.

Fast Pauline hade en bra pipa.

Bastun står på uppvärming och ölen på kylning. Melodifestivalen lockar inte mig heller. Vem är Pauline?

Postat (redigerat)
haha 🙁

Det där hade jag velat se 😄

Jag skulle velat vara med, så kunde man rapa i stereo 😄

Bra, debatt!

Redigerat av Sleap
Postat
Bastun står på uppvärming och ölen på kylning. Melodifestivalen lockar inte mig heller. Vem är Pauline?

Det var en som sjöng en låt jag nästan tyckte var bra i melodifestivalen. Men hon kanske inte hette Pauline?

Postat
Jo det heter hon och låten var bra. Fast de kunde skippat de där ordstaplarna in i refrängen.

Vad sägs om Kalle Moreus då? Inte så värst vidare, varken låten eller sånginsatsen tyckte jag. Fast jag höll på och sjöng på danny Boy själv så jag var inte så så koncentrerad. Retade mig på programledarnas plumpa skämt (påhopp) om ej närvarande personer. Som fyllsnack polare emellan, inget för TV där både mindre barn och äldre tittar tycker jag.

Postat
Kalle Moreus var faktiskt oväntat dålig fram till 2a versen då han fick någorlunda ordning på halsen och nervositeten.

Såg honom spela fiol på TV förut, då jäklar satt det inte fast!

maart (oregistrerad)
Postat

jag fick punktering på cykeln idag. inte bra alls.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.