Jump to content
Annons

Praktikplats


debatt

Recommended Posts

Det är helt sjukt för övrigt. Jag får aktivitetsstöd, som är exakt samma ersättning, även om jag inte praktiserar. Så jag kan alltså välja mellan att söka praktikplatser och jobba häcken av mig alldeles gratis, eller stanna hemma och söka nåt litet jobb. Svårt val. Trodde moderaterna ville att det skulle löna sig att jobba.

Vänta lite nu!!! 🥰

Såg inte detta förrän DP kommenterade detta långt längre ned på sidan.

Menar du alltså att du får aktivitetsstöd även om du inte jobbar?

Min bekanting som denna tråd handlar om får ingen ersättning alls om han inte praktiserar.

Inte har de informerat om att han skulle ha fått det i alla fall!

HUR får man aktivitetsstöd? Vad krävs?

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ha ha. Det finns både en och annan som önskar sig alkolås på sina datorer!!! 😑

Ja för i hellvette! 🙂 Skrev ett väldigt skumt inlägg från början som förmodligen vissa forumvirus hann snappa upp och misstolka. Men visst fan är det en strid om jobben nuförtiden. Fick in min fot via "praktikplats" en gång i tiden och hoppas bara att det varar ett bra tag eftersom att det jag gör är uppskattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hävdar att sådana krav på bistånd brukar gå igenom. Jag tror inte på dig. Du borde väl kunna verifiera ditt påsående.

Ekonomiskt bistånd Rättstillämpning och Handläggning

Stämmer väldigt väl med tiden då jag själv jobbade hos Social Service. Hade mest hand om de äldres fall, men kom i kontakt med folk som sökte socialbidrag då också.

Den där boken är från 2003. Jag vet inte om så mycket ändrats de senaste sju åren.

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Ekonomiskt bistånd Rättstillämpning och Handläggning

Stämmer väldigt väl med tiden då jag själv jobbade hos Social Service. Hade mest hand om de äldres fall, men kom i kontakt med folk som sökte socialbidrag då också.

Den där boken är från 2003. Jag vet inte om så mycket ändrats de senaste sju åren.

😲

Var är dina konkreta exempel? Man kan inte komma med ett sådant uttalande om man inte kan backa upp det. Du har väl helt enkelt fel, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sekretess är alltid bekvämt att skylla på. Jag talar om vad som händer idag, inte för sju år sen. Har själv jobbat på soc för många år sen och då hade vi en handkassa för ömmande fall. Om man hävdar att folk regelmässigt åker på semester för socpengar, för det var väl egentligen det du sa, bör man kunna verifiera sina påståenden

Link to comment
Dela på andra sajter

Sekretess är alltid bekvämt att skylla på. Jag talar om vad som händer idag, inte för sju år sen. Har själv jobbat på soc för många år sen och då hade vi en handkassa för ömmande fall. Om man hävdar att folk regelmässigt åker på semester för socpengar, för det var väl egentligen det du sa, bör man kunna verifiera sina påståenden[/quote

Det är ju bra om det blivit annorlunda de senaste åren då,

så inte folk åker på rekreationsresor för sina

socialbidrag. Olustigt bara att en resa till en sjuk eller

för en begravning kan få stå tillbaka.

Jag antar att du inte tryckte på pdf.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...