Guitar Nilsson Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 (redigerat) När jag nyss böt in en full bagagelucka ljudpryttlar på Börsen för att få råd med en TLM102 kände jag lite som hastigast på en Fender American special strata. Måste säga att jag blev ganska darrig i knäna och tänkte nästan strunta i Neumannen och ta hem gitarren i stället! Den var underbart läcker, den här hade lönnhals och en fruktat läcker röd (metallic?) lack. Jumbofrets och Texas Special. Tonen låg kvar så fint i gitarren även när den inte var ikopplad nåt. Halsen är i ett stycke med dragstången ifräst från baksidan, på billigare lönnhalsar är det en pålimmad greppbräda med dragstången ifräst under där. Vill ha! Så nu ska jag spara ihop till en trisslott... http://www.fender.com/products/search.php?partno=0115602303 Edit: den jag kollade på var en candy apple red, man kan klicka på den så kommer det en större bild. Men färgen var mycket läckrare i verkligheten. Redigerat 12 februari 2010 av Guitar Nilsson
djbolton Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Dom väcker ett ha-begär inom mig, men jag har lite för många strator så jag vågar inte ens prova en... Snyggt med det stora huvudet, /Johan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.