Jump to content
Annons

Nya satt att hitta arbete som musiker?

AnthonW

Recommended Posts

god kvall studio forum!

jag har en fraga riktad till dig har pa forumet som ar yrkes-kompositor eller -producent:

nar du har en klient (mr x) som anlitar dig till att, lat oss saga, skapa ett sound track till en kortfilm, hur blev det sa att han valde just dig? ar det via ditt kontaktnat (ar det en kompis till en tidigare kund som helt sonika rekommenderat dig for mr x) eller har du fatt tillfalle att presentera ditt tidigare material i samband med att mr x har haft en casting/arbetsintervju?

jag ar intresserad av att veta ifall det for musiker sker ungefar pa samma satt som for en skadespelare eller modell i jobbsammanhang, att man helt enkelt har sin portfolio som man presenterar nar arbetstillfalle uppstar och att man kanske eventuellt gor en demo for innan man blir anlitad. nog forstar jag att det varierar fran jobb till jobb, men ifall det i synnerhet ar sahar det fungerar finns det saledes nagot kontaktnat for att bli informerad for att kunna lamna in sitt material?

foljdfraga:

finns det eventuellt nagra etablerade argenturen for kompositorer och producenter?

jag ar valdigt tacksam pa forhand och hoppas pa svar fran du som lyckats ta sig in pa arbetsmarknaden 🙂

Dela på andra sajter

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Annars så kastar man sig ut på webben i en webcast med både bild och ljud så kan alla som vill kolla in vad man vill och kan. Sen får man hålla tummarna.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.