Jump to content
Annons

Behöver jag fråga nåt?  

5 röster

1. 1. Behöver jag fråga nåt?

• Näe
      1
    • Kanske
      2
    • Jo
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Funk

ARTIST/GRUPP: Test

GENRE: Funk (hoppas jag)

LÅTLÄNGD: 0:32

KOMPOSITÖR: Micke Lavrell

PRODUCENT: Micke Lavrell

EV. MEDVERKANDE: Micke Lavrell

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 751 kb

STATUS: Test

LÅTLÄNK:

Mixat och klart! Säg ändå vad ni tycker att ni saknar eller vill ta bort, ska nog jobba vidare på denna för egen räkning med VOX osv 😛

Tack på förhand som vanligt!

/Micke

Redigerat av lavrell
Annons
Postat

När jag hör detta vill jag att du ska göra en housedänga 😛 Det har absolut potential!

Postat
När jag hör detta vill jag att du ska göra en housedänga 🙂 Det har absolut potential!

Man tackar så mycket 🙂

men du som verkar ha koll på beats och liknande (har ju hört dina grejer) har du nåt tips på vad jag kan göra för att få till svänget mer?

Det tipset jag fått änsålänge är att leka mer med hihatsen ...

Tacksam för all hjälp. Började på låten idag och ska vara klar på måndag 🙂 är en liten test från en manager som kanske vill starta samarbete (så ger han mig en funk-låt .. huga) 😄

Postat

Uppdaterad låtlänk med ny basgång (OBS! jag är inte basist så ha överseende 😄)

Postat

För mer sväng och flyt... Ja du...

Det jag spontant kan tänka på är leadljudet. Det låter likadant hela tiden. Lägg lite filter på det, så blir det lite mer flow i låten. Gör basen lite mindre framträdande också, den är lite stompig nu. Och de där bongosen klipper av lite, ha lite lägre bongos både i tonhöjd och volym. Och lite fler 😄

Sedan är shakern bra, mycket bättre än förra klippet där det inte var någon shaker alls. De ska höjas lite dock, för att öka svänget. Det är ju på 16-delarna shufflen ligger 🙂

Postat
För mer sväng och flyt... Ja du...

Det jag spontant kan tänka på är leadljudet. Det låter likadant hela tiden. Lägg lite filter på det, så blir det lite mer flow i låten. Gör basen lite mindre framträdande också, den är lite stompig nu. Och de där bongosen klipper av lite, ha lite lägre bongos både i tonhöjd och volym. Och lite fler 😄

Sedan är shakern bra, mycket bättre än förra klippet där det inte var någon shaker alls. De ska höjas lite dock, för att öka svänget. Det är ju på 16-delarna shufflen ligger 🙂

Underbart! precis sånt där jag vill höra 🙂

men förresten så är det inga shakers med 🙂 kanske låter så om hihatsen antar jag =)

tack för grym feedback

Postat

Jo, visst låter det house..

Även om du inte nödvändigtvis måste dra på massa percussion så vill man ha lite tydligare rytmiska saker. Testa att gatea gitarren och fula till (den känns lite väl såsig för att övertyga nu)? Ett klavinett kanske?

Postat
Jo, visst låter det house..

Även om du inte nödvändigtvis måste dra på massa percussion så vill man ha lite tydligare rytmiska saker. Testa att gatea gitarren och fula till (den känns lite väl såsig för att övertyga nu)? Ett klavinett kanske?

tack för feedbacken!

har faktiskt inte Eq:a gitarrerna alls utan detta är det rena ljudet från min POD så det kommer bli bättre. Ska pröva dina tips! 😄

tack återigen =)

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Här kommer en feting:

Det skall förstås vara en hackande Clavinet som lägger en slinga i detta.

Det kommer att bli Baretta eller Starsky & Hutch på nolltid. Snyggt och fett sound.

//nemo

Postat

Ny version igen och denna gång med lite mixtrade gitarrer och tillfixat leadkomp samt lite mer percussion. Säg vad ni tycker nu. Är bastrumman för starkt genomskärande nu?

Postat
Ny version igen och denna gång med lite mixtrade gitarrer och tillfixat leadkomp samt lite mer percussion. Säg vad ni tycker nu. Är bastrumman för starkt genomskärande nu?

Låter kanon!

Postat

Underbart. Jag gillar detta. Påminner lite om soundtracket till "Blondin i svart" med Seka.

🙂

Hitta något stick bara och tryck på med Clavineten, så blir det sjunde himlen...

//nemo

Postat
Underbart. Jag gillar detta. Påminner lite om soundtracket till "Blondin i svart" med Seka.

🙂

Hitta något stick bara och tryck på med Clavineten, så blir det sjunde himlen...

//nemo

Du har så jäkla rätt! 🙂

vet nån nåt ställe man kan ladda ner gratis clavinet-samplingar?

skulle vara ovärdeligt 🙂

Tackar herr Nemo för kommentaren 🙂

Postat

Jag skulle gärna vilja ha lite mer "på" trummor, dom känns alldeles för stela nu tycker jag. Kanske lite 16 delar på hihaten, lite mer spökslag på virveln och kanske några fler fills.

Sen kanske det skulle funka med en blåssektion som kör ett parti med en enklare melodi. Även en andra gitarr som lägger en liten pickande melodi.

Låter bra annars! Kör på det.. oja

Postat

🙂

//nemo

Du har så jäkla rätt! 🙂

vet nån nåt ställe man kan ladda ner gratis clavinet-samplingar?

skulle vara ovärdeligt 🙂

Tackar herr Nemo för kommentaren 🙂

Kör du inte du logic?? Det följer ju med ett klavinett (evd6) som låter bra.

Postat
Kör du inte du logic?? Det följer ju med ett klavinett (evd6) som låter bra.

Åhfan, där ser man varför man borde bli mer intresserad av Logics egna syntar 😲

tack som fan VacUm! 😛

Postat
Jag skulle gärna vilja ha lite mer "på" trummor, dom känns alldeles för stela nu tycker jag. Kanske lite 16 delar på hihaten, lite mer spökslag på virveln och kanske några fler fills.

Sen kanske det skulle funka med en blåssektion som kör ett parti med en enklare melodi. Även en andra gitarr som lägger en liten pickande melodi.

Låter bra annars! Kör på det.. oja

Tack för kommentaren 😲

Det finns redan 4 gitarrspår i början av låten men du kanske menar i det andra partiet?

Anledningen att det låter lite tomt ibland är att det är menat med sångspår men som tyvärr nog inte blir av. Men killen jag gör detta åt ville bara ha musiken, men jag ville ändå testa med VOX för framtida eget användande 😛

Ska definitivt pröva med lite spökslag!

tack för feedbacken!

Postat
men förresten så är det inga shakers med 😲 kanske låter så om hihatsen antar jag =)

tack för grym feedback

Lugnt! Gillar detta som fan.

Ja jag menade hihatsen, lyssnade i mina fulhögtalare innan, så man hörde ingen större skillnad eftersom de är så tysta 😛 Men jag tycker fortfarande de ska upp lite i volym. Och basen ner lite.

Postat

Tja! Svängigt...

Jag skulle nog få fram lite mer balans mellan trummor o basen... känns att basen är lite för dominant...

Lite percusion hörs dåligt... som sagt förut höjd det i både styrka o tonhöjd...

En clav skulle inte skada...

Har du funderat någonting på att hitta en lite fulligare hi-hat? Spökslag är en bra nyckel...

Eller byt ut hela trumkompet o sätt dit ett house/club sväng komp 😉

Har precis börjat med lite produktion jag också... går att hitta på min prelemenära hemsida 🙂

Keep up the good work!

Postat (redigerat)

"Slutlig" mix med lite lätt mastering med ny länk 😉

såhär kommer jag lämna in låten, hoppas det låter bra 🙂

Säg ändå vad ni tycker att ni saknar eller vill ta bort, ska nog jobba vidare på denna för egen räkning med VOX osv 🙂

Redigerat av lavrell
Postat

There you go - the Clav is on.

Jäkligt bra, lavrell.

//nemo

Postat
There you go - the Clav is on.

Jäkligt bra, lavrell.

//nemo

Tackar så mycket 🙂 det värmer 😉

känns helt okej för att vara första låten med spelade syntar jag nånsin gjort.

Bara sång som saknas och det ska nog fixas inom 2 veckor 🙂

slänger upp en sån version också så småningom

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.