Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon som har erfarenhet både av mjukvara som Amplitube, Warp, ReValver etc. och hårdvara som Pod, DG-Stomp, VOX Tonelab etc.?

Jag har testat lite mjukvaror och tycker det låter imponerande bra men inte tillräckligt. lite dåligt tryck i ljudet , altid en litet onaturligt sound och mycket brus.

Är hårdvaruburkarna/pedalerna bättre än sina mjukvarumotsvarigheter??

Någon som har andra tips på direktinspelning som fungerar bra?

Annons
Postat

Har tyvärr ingen erfarenhet av mjukvaruvatianterna, men desto mer av hårdvara. Har ägt en Line6 Axys212, numera uppgaderad till AX2 sedan -00 och den har förekommit på alla inspelningar jag gjort sedan dess.

Visst, man kan ju aldrig få den att låta "rum" på samma sätt som en svinstark, uppmikad rörhäck, men å andra sidan har ingen klagat på mitt sound hittills utan gemene man brukar i regel se ut som en fågelholk då man påpekar att gitarren är lajnad :rolleyes:

Jag har även gjort några studiojobb med POD, men tycker att den låter sämre och har störande begränsningar. Äger däremot även en DG-Stomp som jag iof inte har använt jättemycket, men som är snäppet vassare än POD enligt mitt tycke.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av VOX eller Behringer, har använt en Johnson live men inte i studio (den var väl OK), så dessa kan jag inte uttala mig om.

Mitt förslag är att du lånar eller hyr vad du är intresserad av, så att du kan bilda dig en egen uppfattning. Klingar det skönt i dina öron så är du förmodligen på rätt spår!

Lycka till!

/Fredrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.