Jump to content
Annons

Var beställa 4 färgstryck och 3 låtar på 400-500 cd-skivor?

Recommended Posts

gusgez (oregistrerad)
Postat

Hej!

Tänkte beställa 400-500 cd-skivor med 4 färgstryck innehållandes 3 låtar (promotion skivor). I sverige känns det dyrare än om jag kan tänkta mig att vänta några veckor extra för att få från tex polen eller tyskland.

Men vilket företag väljer jag? Några erfarenheter?

Stort tack på förhand!

• 6 månader senare...
Annons
Postat

www.demolabbet.se har okej priser. Men det beror på vad du anser vara dyrt. Riktiga offset-tryck hos

stora firmor kostar ju oftast rätt så sinnessjuka summor. För 100 ex 4-färg, monterade och klara skivor,

dubbelsidigt tryck i booklet, tryck på skiva, samt dubbelsidigt "bak"-tryck, tror jag vi betalade något

under 4.000 kr. Och det tycker jag personligen är en rätt okej summa. Förvisso blir det bara vanligt

"digitaltryck" när man kör så pass få ex. Men ändå.

Postat (redigerat)

Är det pressade eller kopierade skivor (CD-R) du är ute efter?

CO-print kör båda, dock är 500 minsta upplaga för pressade skivor.

Pris på de olika från deras hemsida:

CD-R 400st = 3959kr + 161kr i frakt

CD-R 500st = 4150kr + 161kr i frakt

Pressad CD 500st = 4650kr + 890kr i frakt

EDIT: En fördel är att det bara tillkommer 20% moms om du är privatperson

Redigerat av ANOMALiES
Postat

Har använt mig av CO-print, de var bra och billiga. Beställde 2000 pressade i Digipack. Resultatet var utmärkt. Dock ska du nog gärna veta vad du gör om du anlitar dem då deras system är ganska automatiserat... dvs om du klantar (skickar fel filer och så) så tror jag det kan bli lite krångligt. Annars är det bara att köra på!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.