Swell Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 När jag installerar vst effekter så kan jag välja på två format. vst och dx. Vilket ska jag välja? Tacksam för svar! /Swell
Henke Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 Det är samma grejer inuti, så ljudmässigt spelar det ingen roll. Sen kan olika sequencers fungera bättre/sämre med de olika formaten. Så om du använder Cubase eller Nuendo (vilket jag förmodar att du gör med tanke på vilket forum du postat i), så bör du nog använda VST eftersom det är Steinbergs egna format... Således är ju VST-effekterna som gjorda för en Steinberg-host.
Swell Postat 8 januari 2005 Trådstartare Postat 8 januari 2005 Tack Henke! Installationen kan fortsätta! 😛 /Swell
Majken Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 DX och VST formaten har väsentliga skillnader, vilket är varför automation av DX pluggar inte stöds i Cubase överhuvudtaget. Så i Cubase väljer du alltid, alltid VST om möjligheten finns. Titta förresten i din VSTplugins katalog så hittar du en DX-VST plugin. Denna gör så att DX pluggar överhuvudtaget går att använda i Cubase. /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.