Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Så, nu ska man chacka keyboard och mick. Några goda rekondemationer?

Justja, någon som vet varför det är sådan fördröjning på ljudet, från att det kommer genom micken till hörlurarna? Har en laptop.

Annons
Postat

ang ljudproblemet så har du nog inget ljudkort som är tänkt att användas vid musikskapandet (det interna i laptopen), men å andra sidan måste du nog ha ett externt ljudkort om du vill plugga in mick. Vad ska du ha micken till? Sång, instrument?

Vad gör du för musik?

Postat

Detta får du för ca 2000:- begagnat och är i min mening, mer mångsidigt än ett nytt midi-keyboard eftersom att du kan göra rätt feta ljud med den.

Eller detta keyboard, tror de kostar 5000:-

Vore bra om du skrev budget.

Postat
ang ljudproblemet så har du nog inget ljudkort som är tänkt att användas vid musikskapandet (det interna i laptopen), men å andra sidan måste du nog ha ett externt ljudkort om du vill plugga in mick. Vad ska du ha micken till? Sång, instrument?

Vad gör du för musik?

fasen. aja, alltså jag skall sjunga i micken. Jag gör techno. Är det möjligt att som du säger plugga in ett annat ljudkort via exempelvis usb porten?

Postat

Detta får du för ca 2000:- begagnat och är i min mening, mer mångsidigt än ett nytt midi-keyboard eftersom att du kan göra rätt feta ljud med den.

Eller detta keyboard, tror de kostar 5000:-

Vore bra om du skrev budget.

Diggar Yamaha AN1x'an kan man plugga in den via Usb? SHiet, alltså min budget är inte stor. Suger de keyboard för. . . . 500? Haha, ska liksom bara plugga in den och ha den att plinka fram melodier, med sound från Fl.

Postat
Diggar Yamaha AN1x'an kan man plugga in den via Usb? SHiet, alltså min budget är inte stor. Suger de keyboard för. . . . 500? Haha, ska liksom bara plugga in den och ha den att plinka fram melodier, med sound från Fl.

Nej ingen USB till AN1X, bara midikablar och telekablar, just like the old days tror jag 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.