Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Enl specen på din dator ska du ha en PCIe mini anslutning. Den brukar sitta under en lucka på undersidan av datorn eller så sitter den på baksidan med dom andra kontakterna.

Nu är jag inte riktigt med..

Vad är detta för kort?

På mitt moderkort hittar jag ingen pci port alls...?

Jag har ringt HP och tog fram en sån här dator och öppnade den. Dom hittade i heller inget. Även om det lät som en skolpåg jag pratade med. Har han haft fel..tro?

M

Annons
Postat
What!?!?

En stationär utan PCI eller PCIe? 😄

Finns det sådana djur?

Jag har snubblat över en kille som vill sälja ett RME Fireface UC för strax under 4000:-

Saknar helt kablar och nätadapter. Bara själva kortet alltså..

Ska man slå till? Är det nån kabel eller så som inte går att ersätta...nån som vet?

M

Postat
Är det nån kabel eller så som inte går att ersätta...nån som vet?

Allt går att ersätta men räkna med 500-1000 kr för ny adapter (om du inte hittar en multiadapter som kan ge 12V i 2A).

Postat
Allt går att ersätta men räkna med 500-1000 kr för ny adapter (om du inte hittar en multiadapter som kan ge 12V i 2A).

Nja, jag har en liggande. Med multi kontakter.

Frågan är oxå om priset är rätt?

M

Postat
Nja, jag har en liggande. Med multi kontakter.

Frågan är oxå om priset är rätt?

M

Har även jag "snubblat" över troligen samma person men är skeptisk. Inget kvitto finns (eller jo det "finns" men han vill inte be om det av sin bror eftersom han fått det i födelsedagspresent), tog lång tid innan jag fick veta när och var kortet är köpt, inga kablar följer med, han vill ha det sålt nu nu nu för att han behöver pengar och tänkte därför gå ner till 3000kr. Jag kommer troligen att avstå då det känns väldigt oseriöst och risken för att kortet är stulet eller liknande känns alldeles för stor. Men slå till om du tycker det verkar vara en bra deal 😐

Postat
Har även jag "snubblat" över troligen samma person men är skeptisk. Inget kvitto finns (eller jo det "finns" men han vill inte be om det av sin bror eftersom han fått det i födelsedagspresent), tog lång tid innan jag fick veta när och var kortet är köpt, inga kablar följer med, han vill ha det sålt nu nu nu för att han behöver pengar och tänkte därför gå ner till 3000kr. Jag kommer troligen att avstå då det känns väldigt oseriöst och risken för att kortet är stulet eller liknande känns alldeles för stor. Men slå till om du tycker det verkar vara en bra deal 😉

Det är samma kille och nu samma pris. Är det stulet är jag inte intresserad.

Hmm.. Jag vet inte.. Det går säkert fler tåg. Tack för upplysningen.

M

Postat
Det är samma kille och nu samma pris. Är det stulet är jag inte intresserad.

Hmm.. Jag vet inte.. Det går säkert fler tåg. Tack för upplysningen.

M

Jag säger inte att det nödvändigtvis behöver vara stulet men mitt "spider-sense" får iaf mig att avstå för den här gången. Hur du väljer att göra är upp till dig, kan ju bara vara världens klipp också, trots saknat kvitto och kablar 😉

Postat
Jag säger inte att det nödvändigtvis behöver vara stulet men mitt "spider-sense" får iaf mig att avstå för den här gången. Hur du väljer att göra är upp till dig, kan ju bara vara världens klipp också, trots saknat kvitto och kablar 😉

Nänä..jag förstår hur du menar. Vi får se om han hör av sig igen. Så får jag känna honom lite på pulsen 🙂

M

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.