Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vet att det råder delade meningar om Behringer. Jag har nu märkt att Behringer har en massa stomp-boxes varav många påminner funktionsmässigt om några av BOSS. Ta t. ex:

Ultra Metal UM300:

Den har en high, low, mid och mid freq-kontroll, precis som MT-2 Metal Zone. Enligt många omdömen är den otroligt lik den.

Super Metal SM400:

Består enkelt av en low och en high-kontroll, precis som ML-2 Metal Core.

EQ700:

Enligt musikbörsen är den modelerad efter Boss GE-7.

Bara de fantasilösa namnen luktar ju kopia, att lägga super och ultra framför gör ju biffen 😕

Har nån erfarenhet av dessa?

Jag är väldigt sugen på SM400 om det nu är värt, priset är ju ändå 1/4 av Boss ML-2 så och det är lite kärvt i plånisen. Jag äger själv en MT-2 och är väldigt nöjd med den, bara det att jag också vill ha lite mer crust, fläsk och hard core mitt ljud och MT-2an låter mest 80-tal. Har iaf testat en ML-2 och jämfört med MT-2 och vet att sånt ljud vill jag ha 🙂

Annons
Postat

Köp boss istället om du måste ha någon av de två varianterna. Lyssna på hur förstärkaren låter utan att du har någon pedal med och jämför med hur det låter när du kopplar in en så förstår du varför det är bättre med Boss. Behringer pedalerna tar liksom bort kärnan i ljudet även om de inte är på. Det gör tyvärr Boss pedalerna också men inte lika mycket. Att någon av dem skulle ha true bypass är bara att glömma. Det låter bättre om det inte sitter en pedal med i kedjan. Nu har jag ju inte testat alla pedaler från boss och behringer men jag har testat ganska många, både stomp boxar och multipedaler och alla jag har testat har samma problem.

Postat

Köp Boss.

Behringer går inte att jämföra i varken ljudkvalitet eller byggkvalitet. Jag köpte bl.a. en EQ700 för att ha som reserv, men man märker att alla reglar är ostadiga samt att den inte har lika branta filter som bossen.

/Johan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.