Rawbert Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Funderar på att gå över från PC och Cubase 4 till Mac och Logic 8 (kanske 9) Vet ju att vissa pluggar endast funkar till Cubase men hur är det med resten? Wav filer och så, fungerar det som vanligt i Logic eller måste man konventera? Samma med Cubase projekt, går de att föra över till Logic?
Gäst Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Det går att före över projekt mellan cubase och Logic utan problem 🙂
Gilbert Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 (redigerat) Det går att före över projekt mellan cubase och Logic utan problem 😠 Det går att flytta projekt mellan alla program "utan problem"... men det innebär oftast att en hel del "manuellt arbete". Redigerat 9 februari 2010 av Gilbert
woollie Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Funderar på att gå över från PC och Cubase 4 till Mac och Logic 8 (kanske 9)Vet ju att vissa pluggar endast funkar till Cubase men hur är det med resten? Wav filer och så, fungerar det som vanligt i Logic eller måste man konventera? Samma med Cubase projekt, går de att föra över till Logic? Du behöver inte konvertera dina wav filer. De fungerar på samma sätt i logic som i cubase. Som standard spelar logic in aiff filer men det går att ändra till wav. Det är ingenting du behöver göra dock. Man kan blanda aiff och wav utan några som helst problem och det är ingen som helst skillnad i kvalitet på filerna.
SHARPo Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Byt! Det är det bästa du kan göra! det är värt allt jobb. om du vill flytta över project
Gilbert Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Byt! Det är det bästa du kan göra! det är värt allt jobb. om du vill flytta över project Jag bytte också från min hopplockade PC till mac, fetbesviken men den är fin att titta på 😉 😉
Utan Namn Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Grattis, du kommer verkligen inte ångra dig. Tycker du det är jobbigt att lära dig logic så kan du ju fortsätta med Cubase. Jag kör med Cubase Studio 4 på Mac och det funkar üüüüberbra! 😉
ardic Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 Det går att före över projekt mellan cubase och Logic utan problem 😕 Hur?? Jag å en polare ska börja colabba lite från olika delar av Sverige, men han kör PC Cubase 5 och jag Mac Logic 9. // J
MDM Postat 27 juni 2010 Postat 27 juni 2010 Vänta nu - kan jag öppna mina cubase-filer i Logic? Jag har lämnat PC och kör Mac och Logic nu men fick lägga in Win7 för att på så vis kunna få ut mina demo-låtar. Spara som midi , spara alla synthars presets och sen in o jobba röven av mig i Logic. Cubase kan tex inte öppna Logic-filerna så vitt jag vet, men kan Logic öppna Cubase?
Linus Postat 27 juni 2010 Postat 27 juni 2010 (redigerat) Vänta nu - kan jag öppna mina cubase-filer i Logic? SSL Pro-Convert kan konvertera projektfiler mellan massor av format. Pro Tools, Cubase, Logic, Soundscape etc. Då flyttar du över allt - men programmet är fruktansvärt dyrt. Så det onajj syftar på är förmodligen att du ska...Spara som midi , spara alla synthars presets och sen in o jobba röven av mig i Logic. Precis. Inte smidigt överhuvudtaget. Redigerat 27 juni 2010 av Linus
MDM Postat 27 juni 2010 Postat 27 juni 2010 Frågade om detta för ett år sedan i ett annat forum och fick det flrklarat att Logic inte ger ut information för att sånna här program ska kunna skapas (logic = apple). Men nu oandra sidan är detta ett Mac-program så förstår att de finns. Tidigare satt jag på PC och med Cubase och fick Logic-filer av folk ... Fanns inget att göra i de läget. Gaaaaaaalet dyrt program 😉
Glaskatten (oregistrerad) Postat 27 juni 2010 Postat 27 juni 2010 Gaaaaaaalet dyrt program 🙂 Egentligen inte, eftersom det säkert årligen sparar in mängder av timmars fipplande och mycket frustration i de studios där det används. Men visst för en hemstudio så är 3-6000 kronor mycket.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.