Jump to content
Annons

come inside  

13 röster

1. 1. come inside

• 1.NÄÄ
      1
    • 2.Kört fast
      1
    • 3.Funkar
      4
    • 4.Bra
      6
    • 5.?
      0

Recommended Posts

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Oerhörd skillnad!

Mycket bättre. Ser fram emot the final version.

Följer med nyfikenhet.

//nemo

Annons
Postat (redigerat)
Alright..!! nu börjar det likna nåt.. men sången är ( enligt mina preferenser ) fortfarande lite, lite hög.. 2db på sin höjd.. men om du backar botten i sången lite runt 200 - 250 hz istället så kommer den krympa in i ljudbilden bättre samt att basens toner kommer fram.. så kanske du slipper peta på volymregeln  😱

Hur ser instrumentpanoreringen ut? det låter ganska centrerat bakom sången

prova att panorera ut instrumenten lite åt höger och vänster så kommer sången fram ytterligare..samt att liknande instrument / frekvenser inte krockar

well..har sagt det förut och säger det igen: det här ska bli kul att höra fortsättningen på

OK....Jag greja lite till, skar vid 200-250 circus 2db och la ut stråkarna en bit vilket klart ger mer utrymme för sången...även sursången 😛 Lyssna och hör om det kanske höjde kvalletutttan ett uns????

Redigerat av karl
Postat

Tycker om låten i sin helhet, men tycker att det är lite otajtmellan stråkar och gitarrer vilket jag stör mig på. Det kanske inte är det, försök då istället lägga på lite diskant hos gitarren för att få den mer distinkt så man vet var takten ligger (hittar inte ordet riktigt, men du förstår nog vad jag menar).

Postat
OK....Jag greja lite till, skar vid 200-250 circus 2db och la ut stråkarna en bit vilket klart ger mer utrymme för sången...även sursången 😱 Lyssna och hör om det kanske höjde kvalletutttan ett uns????

Nu tycker jag du börjar närma dig vad det gäller sångens storlek kontra instrumenteringen.. rösten hoppar dock ut vid ett par ställen där instrumenteringen spelar sparsamt.. du kanske ska fixa till en automation där så sången följer volymen på instrumenteringen? Nu menar jag inga drastiska grejer ..mer subtilt.

Sedan märker man att , som Musiker påpekar, att det låter lite vimsigt otajt mellan stråkar och gitarrer på sina ställen, men det kan också ha att göra med att vissa toner försvinner från gitarrspelet för att stråkarna är högre i volym.

Vid lyssning i lurar hörs det att har du separerat instrumenten en aning, men testa att lägga 'arpeggio-stråkarna' åt motsatt håll från gitarren, och dom böljande stråkarna som backing istället eftersom det spelas varierande 8:delar på båda instrumenten blir det lätt grötigt i hjärnan.

Men det låter bättre och bättre helt klart.

Postat (redigerat)

absolut...visst försökte jag med ett trumkomp men det fanns inte en chans att det skulle gå så jag får kanske köra med klick hädanefter.. 😎

Redigerat av karl
Postat

Riktigt bra sång den här gången karl! Det är som att din röst trivs bättre uppbackad av en stråkkvartett 😎

Det var också väldigt intressant att följa Vacuum, Nemo & demoniqus inlägg. Så här borde varje demo-tråd se ut!

Postat
Riktigt bra sång den här gången karl! Det är som att din röst trivs bättre uppbackad av en stråkkvartett  🙂

Det var också väldigt intressant att följa Vacuum, Nemo & demoniqus inlägg. Så här borde varje demo-tråd se ut!

För mig som lägger den tid jag har över till musiken på låtprocessen är det ovärderligt att få vägledning inom det tekniska... 🙂... så kanske om så där 5 år kanske man fått koll på reglarna 😄😄

Postat
låtprocessen är det ovärderligt att få vägledning inom det tekniska... 😄... så kanske om så där 5 år kanske man fått koll på reglarna 🙂  🙂

😄 .. typ:

Musikrecensenten: Jo..du Karl det var ju ett gäng mycket starka låtar du gjort på skivan..hur lång tid har den tagit att göra?

Karl: Joo..det är en skiva jag är helt nöjd med..första låten tog bara 5 år att mixa...

Musikrecensenten: ?

Postat (redigerat)

😲😆😆 Det kan också tänkas att jag glömt bort allt tills nästa låt.... 😮

Redigerat av karl
Postat

Härlig Känsla i låten 😉

Skulle gärna vilja ha sången lite ljusare ändå...

Genom att Eq lite på dom högre siffrorna...

En smaksak 😉

/Danson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.