Jump to content
Annons

Thank God for revaxör, öron ljus mm.

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hade inget bättre för mig idag. Har sakt upp mig från mitt förra jobb och börjar nya på onsdag.

Gick hela dagen... ... .. Vad ska jag göra, tjejen på jobbet hmmm......mat....träna....

Jo!

Jag drar till apoteket och köper mig lite revaxör, rensar öronen. Det är aldrig dumt. Köpte mig en burk Cerusol och körde igång en kur.

YES!!!!! Ohh Yes! (Som Kramer hade skrikit i Seinfeld)

Efteråt känns det som jag haft en propp i örat i flera år. Som ett papper man tagit bort som låg mellan örat och högtalarna. Göt som fan. Ska göra det på andra örat med sedan. Har aldrig testat öronljus dock. De säger att det ska bara mycket bra med.

Detta borde alla gör en gång i månaden som lyssnar eller jobbar med high-end musik

Now i'm rocking baby!

Take care!

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

Med två ungar som skriker ikapp så det känns som om nån borrar mig i huvudet med lufttrycksborr, så låter jag nog vaxet flöda... 😆 Men bra att tänka på ändå! 🙂

Postat
"Öronljud"... låter kul, måste testa någon gång... 😆

HAHA. Blev en miss där. Öronljus såklart.

*Ändrat!

Postat (redigerat)
Är det stearinljus in i öronen??

Det är som ett långt stearin ljus/bivax. Fast det är ett hål i mitten. Man tänder toppen och värmen genom röret gör att vax osv lämnar örat med uppstigande luften, det fastnar sedan på insidan av röret på bivaxet.

öronljus.JPG

Helt smärtfritt, tar ca 30 min. Ska vara mycket effektivt 🙂.

Redigerat av Gäst
Postat (redigerat)
Det är som ett långt stearin ljus/bivax. Fast det är ett hål i mitten. Man tänder toppen och värmen genom röret gör att vax osv lämnar örat med uppstigande luften, det fastnar sedan på insidan av röret på bivaxet.

öronljus.JPG

Helt smärtfritt, tar ca 30 min. Ska vara mycket effektivt 🙂.

Har hört att det lir ännu bättre om man vänder upp och ner på bilden. Dvs ljuset i det nedersta örat. Ju längre man håller kvar ju mindre problem med vax ... 🙂

Btw, var det en seriös bild? Finns detta att köpa?

OCH, var f-n kommer luften IN någon stans??

Redigerat av ONSatan
Postat (redigerat)
Ah, bluff!

What a surprise ...

Oj då. Jag läste om metoden på flera ställen. Där stod det tvärtom.

Antar att det är skit då med andra ord.

Men det jag testade idag, var super 😲.

Redigerat av Gäst
Postat
Oj då. Jag läste om metoden på flera ställen. Där stod det tvärtom.

Antar att det är skit då med andra ord.

Men det jag testade idag, var super 😲.

Revaxör is the shit!

Postat

Har ständiga problem med diverse bubbel å sprak i öronen, kört revaxör flera gånger - ingen skillnad, testat öronljus - brände bara upp 250:-, varit till doktorn som fått titta i öronen - inget vax att tala om.... 😕

Gjorde öronskölj på mönstringen en gång till följd av att jag försökte fuska till mig frisedel genom att lura i dom att jag hade dålig hörsel - Dålig idé...Vi får skicka dig till öronspolning så dåligt som du hör, blev kommentaren. I några minuter var jag övertygad om att jag skulle bli ertappad att fuska resultat, men sköterskan som utförde spolningen sa att det inte var undra på att jag inte hörde nå't med så mycket vax i öronen...

Det var jätteskönt, men de blev inge mer fusk den mönstringsdagen... 😛

(detta var på den tiden alla skulle göra lumpen oavsett omständighet)

får nog ta å kolla upp hjärnan härnäst... 😄

Postat

Förstår känslan, Onajj! Det är jäkligt gött! När vi ändå är inne på njuteri, tog precis en hemmakaffe efter en lång dag på jobbet och upptäckte att jag inte fått mig nåt på hela dagen och vart grinig. Det var som om nån dragit upp persiennen! ahhhh

Som frekvent simmare slipper jag öronvax.. av nån onaturvetenskaplig anledning.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Hade inget bättre för mig idag. Har sakt upp mig från mitt förra jobb och börjar nya på onsdag.

Gick hela dagen... ... .. Vad ska jag göra, tjejen på jobbet hmmm......mat....träna....

Jo!

Jag drar till apoteket och köper mig lite revaxör, rensar öronen. Det är aldrig dumt. Köpte mig en burk Cerusol och körde igång en kur.

YES!!!!! Ohh Yes! (Som Kramer hade skrikit i Seinfeld)

Efteråt känns det som jag haft en propp i örat i flera år. Som ett papper man tagit bort som låg mellan örat och högtalarna. Göt som fan. Ska göra det på andra örat med sedan. Har aldrig testat öronljus dock. De säger att det ska bara mycket bra med.

Detta borde alla gör en gång i månaden som lyssnar eller jobbar med high-end musik

Now i'm rocking baby!

Take care!

Du skulle passat på att köpa en sån här samtidigt när du ändå håller på 🙂

https://www.apoteket.se/privatpersoner/rado...px?Varuid=55528

Redigerat av Analogfreak
Postat (redigerat)
haha.. har det hjälpt dig??

Japp... 2 ggr 😛

Salvan luktar satan... men smakar det så kostar det... 😛

Redigerat av Analogfreak
Postat (redigerat)

Har du följt bruksanvisningarna med? 😛

"Bruksanvisning

Innan Du använder Alcosanal rektalsalva bör tarmen vara tömd och ändtarmsöppningen väl rengjord och torr.

Med förpackningen följer en rektalspets, som kan skruvas på tuben och underlätta införandet av salvan.

Innan Du börjar behandlingen bör Du värma tuben i handen. Salvan blir på så sätt lättare att trycka ut ur tuben och med hjälp av rektalspetsen kan den strykas ut direkt över de irriterade partierna. "

Redigerat av fender__
Postat
Har du följt bruksanvisningarna med? 😛

"Bruksanvisning

Innan Du använder Alcosanal rektalsalva bör tarmen vara tömd och ändtarmsöppningen väl rengjord och torr.

Med förpackningen följer en rektalspets, som kan skruvas på tuben och underlätta införandet av salvan.

Innan Du börjar behandlingen bör Du värma tuben i handen. Salvan blir på så sätt lättare att trycka ut ur tuben och med hjälp av rektalspetsen kan den strykas ut direkt över de irriterade partierna. "

Nej... jag går på känsla... 😛

Angående vaxproppar så brukar jag spola öronen istället för att rengöra med topz och det är jätteffektivt. 🙂

Postat
Du kanske borde ta bort o:et och g:et ur ditt namn?

😉

HAHA 🙂

Postat
'Föresten du har inte kvar din keystation? Need it bad!!!

Det blev faktiskt aldrig sålt. Tur nog till och med, för har jag aldrig behövt det tidigare så var det nu 😉

Så tyvärr :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.