Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som löst detta? Verkar vara ett vanligt problem.

Har precis installerat halionone från min Cubase 5-skiva men den hittar inga ljud. Har googlat på det och ser att ämnet varit uppe en hel del på Cubase.net - hittar dock ingen direkt lösning. Allt som tipsas om där har jag provat.

Jag har alltså varit inne i mediabay och locatet mappen, bockat i och bockat av, refresh och rescan osv... men nä "cannot find or load preset" och så laddas bara namnet på ljudet in i synthen men annars helt död???

Annons
Postat

Lyckades lösa det nu efter en del trixande.

En följdfråga, där medföljer ett Halion-paket som heter "expression set" som jag har installerat. Men jag kan inte se några ljudfiler i browsern? Vad är expression set för något?

Postat
Lyckades lösa det nu efter en del trixande.

En följdfråga, där medföljer ett Halion-paket som heter "expression set" som jag har installerat. Men jag kan inte se några ljudfiler i browsern? Vad är expression set för något?

Expression set är inga ljud utan artikulationer till en del av instrumenten.

Välj akustiska gitarren som finns i Halion One och sen gå till VST Expression eller nåt liknande i vänsterkanten när du har valt instrumentet, det ligger ungefär där Drum maps kan väljas och leta sen på dina sets du tog hem och välj exakt det expression set som heter lika som guran och välj.

Då kan du välja Open string, mute, pick och lite sånt direkt i midispåret när du lirar.

Det är som en keyswitch typ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.