Insomnia (oregistrerad) Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Hejsan. jag e 16 år o musik intresserad...jag har spelat gitarr i ett år...men känner för att ta på mig nya utmaningar inom ljud teknik och inspelning. Till att börja med vad behöver jag för att komma igång? Vilket/vilka inspelnings program skulle ni rekomendera och varför? gitarr o sång e väl dom möjligheter jag vill har att spela in hemma. Tack på förhand.. //robin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 hej insomnia. skaffa programmet cubase och plugga in en mikrofon i ingången på ditt ljudkort. Cubase är bra och går att uppgradera, om du hade tänkt att köpa det. förresten. När ljudet är fördröjt kallas det latency. Skulle du råka ut för det så återvänd hit och sök på latency så får du säkert hjälp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Insomnia (oregistrerad) Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 ok...tack jag har aldrig hållt på med musik inspelning innan. Är det nåt speciellt jag måste tänka på innan jag kommer igång? //robin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Köp inte massa dyra prylar med en gång som vekrar balla. Köp det du verkligen behöver, inte mycket annat. Prova gratisprogram och demos för att hitta något som passar dig innan du köper. Det viktiga är att du trivs med din utrustning. När du sedan har lekt runt lite kommer du märka vad det är du vill förbättra och vilken utrustning som behöver fixas. (Därmed inte sagt att du ska köpa dåliga saker, men köp för gudsskull inte en mick för 15.000 bara för att killen i butiken säger att den är såååå bra.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 ja, tänk på att det är första gången för dig, så det ska inte låta bra. faktiskt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Ett bra gratis program att testa är Kristal som du kan ladda ner från deras hemsida. Det är ju bra att hålla nere kostnaderna innan men vet hur stort intesset är. Musik och ljudprylar har inget andrahandsvärde att prata om. Tyvärr. Lycka till med ditt skapande och mycket välkommen hit!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hwagang Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Hej -ja instämmer med föregående-Kristal brukar också finnas med tidningen Computer Music. Där finns även andra gratis (inte demosar) program tex Computer Muzys (sequenser) Triangle2 (monosynth) mm. -Jag håller också med ovanstående om att Cubase är bra, men det kostar, så börja med gratisprogrammen och prova dej fram. lycka till! mvh/Hwagang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.