Jump to content
Annons

Anslagskänslighet

MarAfrem

Recommended Posts

Jag vill kunna ändra anslagskänsligheten på mitt MIDI keyboard på något sätt.

kan man göra det i Cubase?

När jag lirar in trummor på mitt keyboard blir nästan alla slag max velocity,

men jag vill att de hårdaste ska vara typ 9-100 ist f 120

Man kan ändra i efterhand så att max velocity blir 100, och man kan sänka alla anslag med ett visst värde.

Men helst vill jag alltså att cubase ska uppfatta mina anslag som svagare i allmänhet, typ 30% eller nåt.

Hilfe 😎

Dela på andra sajter

Annons

Oavsett om du är i Drum Editor eller den vanliga så kan du ju ställa in max anslag uppe i menyn? Ställ ner den till det du vill...

Dela på andra sajter

Tack för svar!

JohnRick: Mitt MIDI keyboard är anslagskänsligt, ja.

D200: Om man ändrar velocity i menyn så gäller det bara när man "ritar in" midi, inte när man spelar, väl?

ake: Har inte hunnit prova vel.comp. ännu, (om det är vad du menar) men gäller det när man spelar eller gör man det efteråt?

Dela på andra sajter

Tack för svar!

JohnRick: Mitt MIDI keyboard är anslagskänsligt, ja.

D200: Om man ändrar velocity i menyn så gäller det bara när man "ritar in" midi, inte när man spelar, väl?

ake: Har inte hunnit prova vel.comp. ännu, (om det är vad du menar) men gäller det när man spelar eller gör man det efteråt?

Ja, du kanske har rätt...har inte använt den där så mycket om jag ska vara ärlig, va ett höftskott...= )

Går det inte att ändra i pluggen i sig?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.