Jump to content
Annons

Hur många medaljer tror ni Sverige vinner i OS,


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Facit. Inga namn. Bara medaljer i olika grenar:

Längd: 2 guld, 1 silver å ett brons

Skitskydde: 1 guld, 2 silver å ett brons

Hockey: Silver efter straffar mot hör och häpna: USA! 🥰 Kanada lyckas inte organisera sig på hemmaplan och känner enorm press från läktarna.

Alpint: Ett guld å ett brons

Curling: Damer guld å herrar brons

Övriga sporter: 2 silver och tre brons

totalt arton medaljer alltså

Link to comment
Dela på andra sajter

Helena Jonsson och ACO-Z bör ju kunna plocka några medaljer. Räknar nog med något guld för Helena.

Charlotte Kalla bör ju ha hyfsade chanser också på 10km fristil. Haag? Vet inte, noll koll just nu på henne. Kom hom med? 🥰

Anna Olsson, Ingemarsdotter, Pajala, Falk kanske kan åstadkomma något. Vet inte, möjligen främst Anna Olsson i sprinten då, om hon inte

kliver på och bryter av staven igen. Pajala tog ju SM-guldet iofs.

Skidherrarna har läget att kunna ordnat något. Emil Jönsson känns rätt stabil och Lind bör kunna vara med och fajtas.

Anja Pärson? Inte direkt övertygad, men det gör mig inte ont om det visar sig att jag har fel.

Samma med herrarna, får vi någon på 5:e plats eller liknande så är det nog bra. Har dock gärna fel här också. 😄

Tre Kronor, ja... man hoppas alltid, och det är nog vad jag ser fram emot mest. Så förbannat kul och spännande.

Bra på papperet, men det finns ju vissa frågetecken kring skador och form. Bäckström är tokhet, Sedinarna med

och Alfredsson verkar ha kommit igång rätt bra. Henke Lundqvist? Formkurva som hörs vara på uppåtgång och hoppas det håller i sig.

Har ingen god koll på curlingen eller skicross osv. Damkronorna kan möjligen ta en peng, men troligen efter USA och Kanada.

Blev många namn där, och jag har säkert glömt flera stackare.

Vet inte var jag hamnar riktigt, 3-5 guld, kanske. Helena Jonsson och Charlotte Kalla som toppfavoriter, ACO-Z strax därefter.

Tre Kronor får det tufft, men jag måste ta med dem på ett guld också. Jag vill verkligen inte ha det på något annat vis. 😱

Sen troligen några brons och silver på det också.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tror två medaljer?

Nä. Jag tror på flera, men skulle bli mest upprymd av ett hockeyguld och åtminstonne en medalj till Södergren, men han blir väl förbispurtad av det där plåstret Northug.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror på sammanlagt 4 medaljer till Sverige, varav 1 guld, 2 silver och ett brons. En ledning som sedan i sitt försvarstal säger att det är ganska bra trots allt om man ser det i rätt perspektiv, "lilla Sverige", "bortskämda tidigare", "det finns så många bra nationer" o.s.v.

Vilka som tar medaljerna vete 17.

Eller också har jag fel och vi tar just 17 medaljer, varav 4 guld dårå...

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar ödmjukast!

Och när man klickade vidare så uppenbarade sig exakt vilka som tagit medaljerna också.

[>>> och sedan på Sverige]

Vore finfint om Sverige kom upp i de 12 medaljer man väl tog i Turin.

Ser också att Norge leder maratontabellen.

Men denna gång tappar de i täten.

Om man räknade guld som 3 p, silver som 2 p ochbrons som 1 p,

så vore situationen annorlunda för Sveriges del. Tur man inte räknar så!

Det som grämer mig är de fjärdeplatser som kommit, senast igår t.ex.

Men mest ändå det habegär svenska curlingherrarna hade i sin semifinal,

som kostade dem finalplatsen kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...