Jump to content
Annons

Peff kör sin iPhone som remote till Reason...

Recommended Posts

Annons
Postat

Musik har slutat vara musik! Och blivit.. cirkus? Säkert kul att skruva på själv men knappast kul att lyssna på. Eller?

Väntar fortfarande på att någon ska använda alla dessa verktyg till något nytänkande och kreativt.

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag ser träd och blommor... ser du bara skog 3lax?

Postat (redigerat)
Jag ser träd och blommor... ser du bara skog 3lax?

Om metaforen betyder att jag är svartsynt? Så ja: Jag blir trött av alla gadgets och utrustning! Det är min stora besvikelse på musiker och den känslan är väl totalt irrationell.. men.. jag tycker utrustning finns långt utöver behovet för den.. och att det i en del fall kanske till och med försöker användas som kompensation för ett uteblivet musicerande?

Jag vet, fruktansvärt oattraktivt karaktärsdrag. Man borde tänka det godaste om alla men ibland ser jag framför mig prylnördar som hoardar instrument utan att använda dom, och kanske utan att veta hur man använder dom, och då blir det såhär.

*Skäms*

Redigerat av laxlaxlax
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag förstår din poäng, laxen.

För mig är det däremot härligt att se vad man kan göra. Är själv en poweruser av Reason så för mig är detta godis.

Jag använder bara Reason/Record så för mig blir det inte mer inköp utan mer lek med samma grejer jag kört med i massvis av år.

Ursäkta om jag trampade på dig lite laxen... det var inte meningen.

Redigerat av drloop
Postat

Det är visserligen OSCulator som står för möjligheterna än Reason, men visst är det tufft med touchskärm.

Jag är mer inne på OSCulator + Wiimote, de är sjukt kul som "avancerade trumstockar" 😏

drloop (oregistrerad)
Postat

Mnjae inte bara. Det är ju combinatorna som gör det möjligt att lattja med iphonen så att det blir så där geekigt... höhö

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.