Jump to content
Annons

Snälla kamrater på forumet....

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag har gjort om en av mina låtar och slängt in en stygg synt med vidöppet filter på refrängen.

Jag gillar den naturligtvis men har fått lite kommentarer som att det distar i låten.

Den hörs på refrängen lite subtilt, men bäst på partiet efter ref med gurahooken.

Egentligen är det väl en arrfråga men det blir liksom också en mixfråga eftersom en del tycker det distar.

Kan ni inte ta och lyssna är ni bussiga och sedan säga vad ni tycker.

Skall synten bort eller ej. Osäker.

http://soundcloud.com/thinkingmachine/in-blue

Annons
Postat
Jag har gjort om en av mina låtar och slängt in en stygg synt med vidöppet filter på refrängen.

Jag gillar den naturligtvis men har fått lite kommentarer som att det distar i låten.

Den hörs på refrängen lite subtilt, men bäst på partiet efter ref med gurahooken.

Egentligen är det väl en arrfråga men det blir liksom också en mixfråga eftersom en del tycker det distar.

Jag fick inte fart på musiken. Men jag är ganska slirig när det gäller datorer...

Postat (redigerat)

Aj!! Ja, verkligen .. Det börjar 01:50. Låter som ett väldigt argt resonansfilter med väldigt hög cutoff på din pad som kommer in där.

Lyssnar i lurar, AKG K271. Ljudet besvärade mig 8/10 på en skala. Det är väldigt högfrekvent.

EDIT: Utan att lägga värdering i det; hör du fortfarande syrsorna en sommarkväll, doktorn?

Redigerat av laxlaxlax
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jajamen jag hör syrsor. Jag hör ljudet som jag tänkt mig, som en extra fräsigbas.

Men det kan ju uppfattas annorlunda av andra.

Det är därför jag ber om hjälp serru, laxen.

I inearlurar med mycket diskant låter det som en myggsvärm... får nog ta bort det ljudet... kill your darlings som man säger.

Nåja ljudet tillför inget till låten så det är bara att radera.

Redigerat av drloop
drloop (oregistrerad)
Postat

Tagit bort den där sågtanden... nu tror jag det låter finemang.

Tack för hjälpen laxlaxlax.

AVALON_GUNNARS (oregistrerad)
Postat

Pianot vid 1:47 och 4:42 tar för mycket plats, kolliderar med andra lägre toner, det kanske blir distat i vissa högtalare, i mina Akg 701 så hörde man att allt annat trycktes undan.

Syrsorna som låg i halvt sving var väl roliga :-)

drloop (oregistrerad)
Postat

Pianot är tänkt att ta mycket plats.

Och som sagt synten finns inte kvar längre på soundcloud. Den har simmat vidare till en annan låt.

Postat (redigerat)

Antar att du bytt ut den ursprungliga versionen nu mot en utan den där synten? Men vid 1.50 så hör jag en tandläkarborr vid lyssning genom laptopens högtalare, stör mig inte på det när jag lyssnar i lurar dock. (Var hos tandläkaren i onsdags och borrade så jag fick mig en lättare ångestattack) 😏

Edit: skrev innan jag läst drloops inlägg ovan

Redigerat av therocker
Postat

Woah, woah, woah! Shit vad bra låt! Riktigt nice! Du verkar ju ha bytt ut de där ljuden nu, så finns inte mkt att klaga på. Rösten är verkligen GRYM! Nu har jag ingen aning om detta är en komplimang för dig eller inte, men den påminner om sångaren i Editors. Tiesto har bl.a.a gjort en remix av en låt:

Mäktig på något sätt! Som sagt, tung låt där! Keep up the good work! 😑

Kör hårt!

MVH

Johan

Postat

Gött! Både låt, produktion och mix låter svinbra!

Skulle passa svinbra som förstalåt i eftertexterna på en framtidsfilm! Eller åka bil i ljusets hastighet och ändå rullar världen utanför i ultrarapid!

Postat (redigerat)

Låter bra med gott tryck framförallt.

En liten höjdpunkt var när trummorna kom in, gillar dem hela vägen. Hur är de gjorda?

Basen är mäktig men inom koppel.

Är sången definitiv? Har ju gillat tidigare sånginsatser och det är inte så att jag kan sätta fingret på nåt speciellt där, jag bara undrar liksom.

Tycker det låter lagom narigt som sig bör inom genren.

ps häftigt med siten, att man såg ljudfilens utseende ds

Redigerat av debatt
Postat

Oj oj oj! Vilken kanonlåt!! 😆

Första intrycket är att sången på versen kunde vara mer framträdande men vid en andra lyssning är detta inget som jag längre tänker på. Grymt snygg produktion och ett arrangemang helt i min smak. Önskar man kunde göra något som iallafall var hälften så bra...

Låten hade suttit som en smäck hos husgudarna Depeche Mode och deras sista(?) platta Alan Wilder var med och producerade (Songs of Faith and Devotion).

När släpper ni singel eller hel platta så att man kan köpa? 😄

sadomachine (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fy satan vad bra....., snygg produktion, bra låt och bäst sång...

Påminner lite om Krister Linders musik...

Krister linder

Borde försöka fixa en spelning på klubb kalabalik i Växjö.

Kalabalik

Redigerat av sadomachine
Postat

Har kassa lurar men på 1.49 är det vasst och sen 1.54, men inte konstant tycker jag. Väser till lite granna då och då.

drloop (oregistrerad)
Postat

Tackar allihop som lyssnat!

Det irriterande surret redan borta i den version som liiger ute nu.

Hittar ni sånt som retar nu får ni påpeka det eller leva med det.... 🙂

Postat

dämn.. trodde jag hade fel på öronen när jag inte hörde det som alla andra gjorde.. gillar låten som fan och din sång passar jämrans bra till det här.. hade gillat det ännu mer om sången kom upp lite, men, smaksak i know

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
dämn.. trodde jag hade fel på öronen när jag inte hörde det som alla andra gjorde.. gillar låten som fan och din sång passar jämrans bra till det här.. hade gillat det ännu mer om sången kom upp lite, men, smaksak i know

Hähä... Det värsta egentligen för mig personligen var väl att jag gillade surret... irriterande och stökigt. Men det fick du inte höra Lundin 😄

EDIT: Tack Lundin... kul att du gillar låten.

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.