Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag och mitt band har spelat in b.la sång i garageband. Projektet finns endast på min externa hårddisk. När jag skulle öppna projektet och mixa lite så hade sången fuckat totalt. En del hade kopierats och lagts (ersatt ett annat spår dessutom) där det inte skulle vara. Allt har typ kopierats och bytt plats och jag vette fan, det enda jag vet är att jag inte gjort ngt av detta! Startade sedan om projektet, när jag öppnade igen kom ett felmeddelande från garageband att det var ngt fel i ljudregion 1 lr ngt sånt. Kan projektet blivit fuckat när jag kopplat ifrån hårddisken? men när jag gjorde det var inte projektet igång eller ngt! Detta har hänt en gång tidigare, men varför?!

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag tror ingen hjälper dig när du använder sånt språk...

Redigerat av Analogfreak
Postat
Jag tror ingen hjälper dig när du använder sånt språk...

Kan ni inte bara försöka hjälpa mig, hur glada skulle ni vara om en månads arbete var förstör helt plötsligt?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Kan ni inte bara försöka hjälpa mig, hur glada skulle ni vara om en månads arbete var förstör helt plötsligt?

Snygga till rubriken först då 😎

Postat

Du verkar inte ha "Eject Disk" innan du kopplat ur hårddisken! Då får du sådana här problem!

Kör du inte Time Machine och gjort backup innan så får du nog inse din tabbe. Gör om, gör rätt, eller leta filer!

Postat

Av ren princip backar (bl.a) jag alltid upp alla inspelningar, så det är ju en ide framöver kanske.

Om en fil eller ett projekt bara finns på ett ställe ökar risken markant för att det kan gå åt helvete.

Postat
Av ren princip backar (bl.a) jag alltid upp alla inspelningar, så det är ju en ide framöver kanske.

Om en fil eller ett projekt bara finns på ett ställe ökar risken markant för att det kan gå åt helvete.

Jag brukar backa upp, men just denna gång hann jag inte :S

Postat

Men vi får helt enkelt spela om sången, men jag undrar fortfarande om det finns en förklaring till det som hände. Jag matade ut hårddisken exakt som man ska

Postat

Jag har ingen förklaring, men jag vet att när jag använde Garageband för tre fyra år sen (så en äldre version) så raderade den inspelade filer lite på måfå ibland.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.