Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Titeln säger det mesta. Vill spela in sång men vill inte att sången ska vara så spretig.

Har ni några tips på hur man rattar en bra kompressor för detta ändamålet är det uppskattat om ni publicerar de också.

Annons
Postat (redigerat)

I nya tidningen studio finns just detta med. Kan citera lite från det.

Börja med att ställa kompressorn såhär.

Ratio 4.4:1

Attack 0.0 -minsta

Relese påca 500 så den inte blir allt för jumpi.

Sedan kan du justera copressor threshold tills du får ca -8db på de t starkaste partiet.

Det kan vara en start.

Fast vad menar du med spretig?

Redigerat av Gäst
Postat
  onajj sa:
I nya tidningen studio finns just detta med. Kan citera lite från det.

Börja med att ställa kompressorn såhär.

Ratio 4.4:1

Attack 0.0 -minsta

Relese påca 500 så den inte blir allt för jumpi.

Sedan kan du justera copressor threshold tills du får ca -8db på de t starkaste partiet.

Det kan vara en start.

Fast vad menar du med spretig?

Jo jag visste att de skrev om de i senaste numret men hade problem att komma ihåg var jag hade lagt det 😲

Med Spretig så menar jag att när jag sjunger in så blir vissa delar höga, vissa lite lägre, och vissa påtok för höga... detta kan ju såklart spåras till min "sångteknik" men det hade ändå varit bra om man kunde spela in med en kompressor på spåret redan från början så man slipper massa efterarbete 🙂

Postat (redigerat)

Du kan nu i efterhand om du vill.

Sätta en compressor på en inspelade kanalen. Skickar den till en bus. Skapa en ny kanal, där du ber den lyssna på den busen du skickade till and record/play. Så spelar du in original spåret till ett nytt spår fast färdigt med kompressorn redan.

Redigerat av Gäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.