Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

varför hänger sig datorn när jag stänger cubase, har precis instalerat ubase 5 oh windows 7 men när jag skall stänga ner ubase så hänger sig datorn, vad kan detta va för fel.

tar cubase 5 och windows 7 mer data kraft än cubase 3 och xp? har hört att windows 7 tar mindre kraft än xp men vad vet jag?

Annons
Postat
varför hänger sig datorn när jag stänger cubase, har precis instalerat ubase 5 oh windows 7 men när jag skall stänga ner ubase så hänger sig datorn, vad kan detta va för fel.

tar cubase 5 och windows 7 mer data kraft än cubase 3 och xp? har hört att windows 7 tar mindre kraft än xp men vad vet jag?

Det var någon här som för någon vecka sedan hade problem med att Cubase hänger vid avstängning. Lösningen som någon kom med var att stänga av ljudkortet först, avsluta Cubase sedan. Kanske något som kan fungera även för dig?

Postat

Om man har ett crackat program kan det bli så.

Postat
Det var någon här som för någon vecka sedan hade problem med att Cubase hänger vid avstängning. Lösningen som någon kom med var att stänga av ljudkortet först, avsluta Cubase sedan. Kanske något som kan fungera även för dig?

Det var jag som föreslog detta. Låt mig förtydliga: Jag hade samma problem med en extern USB controller. Trådskaparen hade ett externt USB ljudkort. Jag föreslog att han skulle stänga av den externa USB enheten innan Cubase stängs av. Det var så jag löste detta problem i min setup. Hur det gick för trådskaparen vet jag inte.

Postat

Har haft liknande problem av och till. Har inte riktigt rett ut vad det beror på. Men precis som tidigare skrev så kan det ju funka att stänga av ljudkortet först. Ett tag när jag hade problemet så funkade det med att stänga ner alla vst instrument innan jag stängde cubase.

Postat

Det lär det göra...

Windows version XP 7

CPU 233 Mhz 1 GHz

RAM 64 Mb 1 Gb

Disk 1,5 Gb 16 Gb

Direkt från MS webbplats.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.