Jump to content
Annons

bra ljudkort under 2000 kr?

Recommended Posts

thelivingdead (oregistrerad)
Postat

vill investerar i ett ljudkort men har inte så mycket pengar. 2000 kr budget. Någon som har ett tips nåt vettigt? Det får bli usb eller internt. Vill lira in sång, elgtr(gitarrprogram datorn) ev bas. Mer latja runt. Spelar in ett intstrument i taget. Kollat men rena djungeln O DYRT. Är student. 😛

NÅn nämnde em0404, men har läst en dom säger det inte riktigt lever upp, klabbar ltie här o var?! Esi julia?

Tacksam för tips

ps(har integrerat ljudkort i datorn, är det då ide att köpa ett nytt vanligt ljudkort också)

Annons
Postat (redigerat)
vill investerar i ett ljudkort men har inte så mycket pengar. 2000 kr budget. Någon som har ett tips nåt vettigt? Det får bli usb eller internt. Vill lira in sång, elgtr(gitarrprogram datorn) ev bas. Mer latja runt. Spelar in ett intstrument i taget. Kollat men rena djungeln O DYRT. Är student. 😆

NÅn nämnde em0404, men har läst en dom säger det inte riktigt lever upp, klabbar ltie här o var?! Esi julia?

Tacksam för tips

ps(har integrerat ljudkort i datorn, är det då ide att köpa ett nytt vanligt ljudkort också)

Hej!

De inbyggda ljudkorten brukar inte lira så vansinnigt lattjo ihop med diverse DAW.

Jag råkar ha ett ESI Juli@ PCI-kort till salu (600 pix). Länk till det har du här

Tänk på det och PM:a om intresse fortfarande finns, OK?

Må så gott!

/CHAE

EDIT: svarade på din fråga också

Redigerat av CHAE
Postat
vill investerar i ett ljudkort men har inte så mycket pengar. 2000 kr budget. Någon som har ett tips nåt vettigt? Det får bli usb eller internt. Vill lira in sång, elgtr(gitarrprogram datorn) ev bas. Mer latja runt. Spelar in ett intstrument i taget. Kollat men rena djungeln O DYRT. Är student. 😆

Tacksam för tips

RME 9632!!! Beg mellan 1500-2000!!! GRYMT BRA KORT!!!

Ha det fint!

///Tompa

Postat
Vill lira in sång, elgtr(gitarrprogram datorn) ev bas. Mer latja runt. Spelar in ett intstrument i taget.

Line6 POD Studio UX2

Klabbar?? Juli@ är ett PCI-kort så det är inte lätt att jämföra med 0404 USB.

Japp, ignorera det integrerade kortet och använd det nya.
Postat

Tjenare!

Jag köpte förra året mitt första ljudkort också vilket blev ett Yamaha Audiogram 6:

http://www.thomann.de/se/yamaha_audiogram_6.htm

Sitter inte på den datorn just nu, men får med ASIO ner fördröjningen till 6-8 ms nåt sånt. Funkar helt perfekt!

Märkte dock att hårdvaran i datorn påverkar detta enormt. Körde på en 3.5 år gammal laptop förut och var då tvungen att köra med high latency hela tiden, typ 15+ ms. Nu med den nya (Intel i7 920 2.66 Ghz osv.) kan jag köra low latency och hur mkt pluggar som helst igång hela tiden.

Den har phantom power och lite diverse ingångar och funkar perfekt. Rekommenderar detta!

Köpte på musikbörsen där jag ser att det kostar 1495 kr.

Är väl ett bra instegsljudkort 🙂

Mina tankar bara...

MVH och lycka till!

Johan

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
RME 9632!!! Beg mellan 1500-2000!!! GRYMT BRA KORT!!!

Ha det fint!

///Tompa

Har du ett sånt till salu?

creel (oregistrerad)
Postat

Finns inget bra ljudkort under 2000, tror jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.