Jump to content
Annons

Återställning av Backup filer i Cubase 5?

Recommended Posts

OneManBand (oregistrerad)
Postat

Jag har setat och fått klart nästan en hel låt nu men fick formatera om datorn ikväll. Gjorde en Backup på låten via Cubase egna menyval "Göra Backup".

Valde sedan en mapp att spara Backupen i och la över den på ett virusfritt USB minne. Nu när jag försöker få in cpr-filen igen så står det "Invalid project file".

Mapparna för Audio och Images finns med så jag förstår inte vad problemet är. Kan någon snälla hjälpa mig lösa detta?

Tack så hemskt mycket på förhand /Andreas

Annons
Postat

Just ja, jag kom på en till sak som verkar väldigt konstigt.

När man väljer mappen som Cubase 5 vill spara cpr-filerna, Audio och Images i så hittar jag inte på mappen i windows sen.

Jag ser den bara i Cubase när man öppnar ett projekt. Kör Vista 64bit men Cubase 5 i 32bit. Har det någon betydelse?

Tack igen!! 😛

Andreas

Postat

Idiotfråga av mig: Visst är det väl så att det finns två olika Program Files-mappar i Vista med? Har själv Win 7 nu.

Har du lagt dem i fel mapp eller letar på fel ställe?

Din sökväg borde ju vara Program Files(x86)/Steinberg/.......osv...?

Du HAR sparat projekt nu alltså men hittar dem inte när du kollar i utforskaren?

Postat

Sen backup...jag sparar alltid mina grejer på en disk som INTE systemet är på och den ligger ju kvar sen även om man formaterar om.

Det där med backup är ju safe liksom men det är ju bara en backup på en redan startad grej som jag förstår det, så CPR-filen måste ju finnas med också...?

Postat
Idiotfråga av mig: Visst är det väl så att det finns två olika Program Files-mappar i Vista med? Har själv Win 7 nu.

Har du lagt dem i fel mapp eller letar på fel ställe?

Din sökväg borde ju vara Program Files(x86)/Steinberg/.......osv...?

Du HAR sparat projekt nu alltså men hittar dem inte när du kollar i utforskaren?

Hej! Hahaha nej det finns inga idiotfrågor! 🙂

Ja alltså alla tracks man lägger spars ju som Wav filer i den mapp man väljer när man startar projektet, (döpt till RECORDNINGS), men den mappen finns som sagt inte i varken utforskaren eller när man bara öppnar mappen. Bara när man ska starta Cubase och öppna projektet från programmet.

Ang Backupen så får jag inte igång den hur jag än gör. Har testat att öppna den från usb-minnet, från program x86/steinberg osv men det blir bara samma meddelande. Har som test gjort en snabbinspelning på 10sek bara för att testa att göra en ny backup, raderat och sedan laggt in den och det fungerar klockrent vart ifrån jag än öppnar den ifrån. Så den där filen måste ha blivit korrupt! 😛

Har även byttnamn, smygit in wav-filerna till ett fungerande projekt men utan resultat.

Tack för svar D200.

Varma hälsningar / Andreas

Postat (redigerat)
Hej! Hahaha nej det finns inga idiotfrågor! 🙂

Ja alltså alla tracks man lägger spars ju som Wav filer i den mapp man väljer när man startar projektet, (döpt till RECORDNINGS), men den mappen finns som sagt inte i varken utforskaren eller när man bara öppnar mappen. Bara när man ska starta Cubase och öppna projektet från programmet.

Ang Backupen så får jag inte igång den hur jag än gör. Har testat att öppna den från usb-minnet, från program x86/steinberg osv men det blir bara samma meddelande. Har som test gjort en snabbinspelning på 10sek bara för att testa att göra en ny backup, raderat och sedan laggt in den och det fungerar klockrent vart ifrån jag än öppnar den ifrån. Så den där filen måste ha blivit korrupt! 😛

Har även byttnamn, smygit in wav-filerna till ett fungerande projekt men utan resultat.

Tack för svar D200.

Varma hälsningar / Andreas

Ligger det .bak-filer på ditt USB-minne också? I så fall kanske det funkar att lura cubase. Om du letar upp en gammal .cpr-projektfil som har äldre ändringsdatum än .bak-filerna (eller filen) och döper om den till samma namn som din projektfil kommer cubase att fråga om du vill öppna backup-filerna istället eftersom de är nyare. Jag tror inte .cpr-filen behöver tillhöra rätt projekt ens. Detta är dock en long-shot.

EDIT: Massa små fel.

Redigerat av desvaenger
Postat

Nej tyvärr finns inget äldre projekt då datorn är alldeles nybyggd för det här ändamålet. (Vilken tur jag hade) 🙂

Har tyvärr inget bak-fil heller så, men det lär som ett alternativ som skulle ha kunnat funka faktiskt!! 🙂

Tack grabbar men det ser ut att bli en ominspelning. Tack tack Desvaenger !! 🙂

Trevlig helg ska ni ha!! (trevligare än mig ialf) Hahaha....

Postat
Nej tyvärr finns inget äldre projekt då datorn är alldeles nybyggd för det här ändamålet. (Vilken tur jag hade) 😲

Har tyvärr inget bak-fil heller så, men det lär som ett alternativ som skulle ha kunnat funka faktiskt!! 🙂

Tack grabbar men det ser ut att bli en ominspelning. Tack tack Desvaenger !! 🙂

Trevlig helg ska ni ha!! (trevligare än mig ialf) Hahaha....

Det var ju synd. Well, bara att bita i det sura då. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.