Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Så enkelt som det låter. När jag skickar ut ljud till min externa kompressor och tillbaka blir det typ 1/4sec latency. Finns det något smidigt sätt att kompensera detta på detta individuella spår? Typ negativ delay?

Annons
Postat

Tack för alla svar!

Lyckades i och för sig bli av med källan till latencyn så det löste sig. Källan var lustigt nog just I/O pluggen. Den funkade inte så roligt för mig som det verkade i det senaste numret av Studio. Den gjorde egentligen ingenting, mer än att även som bypassad (!?) skapa en slags delay med lika mycket torrt som blött ljud. Testade av någon anledning att lägga på 4-5 bypassade I/O pluggar i channelstrippen, då blev delayen betydligt större.

För övrigt så saknar min I/O (Logic 8) den oerhört behändiga "ping"-knappen som visades i artiklen... Logic 9-funktion?

• 2 veckor senare...
Postat
Tack för alla svar!

Lyckades i och för sig bli av med källan till latencyn så det löste sig. Källan var lustigt nog just I/O pluggen. Den funkade inte så roligt för mig som det verkade i det senaste numret av Studio. Den gjorde egentligen ingenting, mer än att även som bypassad (!?) skapa en slags delay med lika mycket torrt som blött ljud. Testade av någon anledning att lägga på 4-5 bypassade I/O pluggar i channelstrippen, då blev delayen betydligt större.

För övrigt så saknar min I/O (Logic 8) den oerhört behändiga "ping"-knappen som visades i artiklen... Logic 9-funktion?

Ping funktionen i I/O pluggen finns bara i Logic 9. Däremot tycker jag nog att det är lite halvirriterande att den utgång man väljer i I/O inte automatisk blir "SOLO-DEFEAT"ad (svengelska)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.