stegrarn Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 God afton. Ska precis köra igång en Akai LPK25 midiklaviatur. Då den ska vara plug&play så följer inga drivisar med. Kopplar in usb-kabeln i en ledig port (rakt in i datorn, ingen hub), får upp "Ny maskinvara.."-dialogen och väljer att installera automatiskt, får till svar att "Enheten kan inte installeras..". Nån som har nån idé om hur jag går vidare? Kör WinXP på Frost-laptop..
Videoten (oregistrerad) Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 God afton.Ska precis köra igång en Akai LPK25 midiklaviatur. Då den ska vara plug&play så följer inga drivisar med. Kopplar in usb-kabeln i en ledig port (rakt in i datorn, ingen hub), får upp "Ny maskinvara.."-dialogen och väljer att installera automatiskt, får till svar att "Enheten kan inte installeras..". Nån som har nån idé om hur jag går vidare? Kör WinXP på Frost-laptop.. På hemsidan verkar det finnas en "editing software" http://www.akaipro.com/lpk25 testa ladda hem den och se om den innehåller några drivisar
stegrarn Postat 4 februari 2010 Trådstartare Postat 4 februari 2010 Har laddat in den men det verkar dessvärre inte hjälpa.. Hade samma problem när jag testade en Korg NanoKey, som också skulle vara plug&play, men då gick det att ladda ner drivrutin från Korgs hemsida. Nån drivrutin till Akai kan jag däremot inte hitta nånstans 😑
Videoten (oregistrerad) Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 Har laddat in den men det verkar dessvärre inte hjälpa.. Hade samma problem när jag testade en Korg NanoKey, som också skulle vara plug&play, men då gick det att ladda ner drivrutin från Korgs hemsida. Nån drivrutin till Akai kan jag däremot inte hitta nånstans 😏 Har du provat med någon annan usb-port i datorn?
stegrarn Postat 4 februari 2010 Trådstartare Postat 4 februari 2010 Tack för att du tar dig tid.. Japp, har testat med andra portar men med samma dystra resultat.
Videoten (oregistrerad) Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 Tack för att du tar dig tid..Japp, har testat med andra portar men med samma dystra resultat. Vad säger den om du går in i Device Manager, hittar den någonting där?
stegrarn Postat 4 februari 2010 Trådstartare Postat 4 februari 2010 Den hittar LPK25 under "Other Devices" men den är markerad med utropstecken och klagar på att den inte har nån drivrutin installerad.
Videoten (oregistrerad) Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 Den hittar LPK25 under "Other Devices" men den är markerad med utropstecken och klagar på att den inte har nån drivrutin installerad. Om du tar bort alla saker du har inkopplade i usb-portar utom tangentbord och mus och sen tar bort alla gamla drivrutiner som ligger och skräpar och startar om för att sen installera igen?
cRiTza Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 God afton.Ska precis köra igång en Akai LPK25 midiklaviatur. Då den ska vara plug&play så följer inga drivisar med. Kopplar in usb-kabeln i en ledig port (rakt in i datorn, ingen hub), får upp "Ny maskinvara.."-dialogen och väljer att installera automatiskt, får till svar att "Enheten kan inte installeras..". Nån som har nån idé om hur jag går vidare? Kör WinXP på Frost-laptop.. Tjena, om du har tur så besparar dig detta en massa problem, detta var lösningen för mig efter mycket om och men med min MPK49 http://www.mediafire.com/?x1jzvmw3gyj Har laddat upp en fil med ett textdokumet som du kan följa anvisningarna på. Mvh Christer
stegrarn Postat 4 februari 2010 Trådstartare Postat 4 februari 2010 Tjena, om du har tur så besparar dig detta en massa problem, detta var lösningen för mig efter mycket om och men med min MPK49 http://www.mediafire.com/?x1jzvmw3gyj Har laddat upp en fil med ett textdokumet som du kan följa anvisningarna på. Mvh Christer Tusen tack för hjälpen, detta var lösningen på mitt problem! 😏
cRiTza Postat 5 februari 2010 Postat 5 februari 2010 Tusen tack för hjälpen, detta var lösningen på mitt problem! 😏 Skönt 🙂 jag hade mailsupport 2 veckor med akai samtidigt som jag sökte frenetiskt på nätet. Efter 2 veckor hade supportkillen semester och hans efterträdare fixade det åt mig direkt. Så jävla skönt när det började fungera. Kul att jag kunde hjälpa till!
Zmolker Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Hejsan! Jag har samma problem ett år senare, men hittar inte filen som du laddade upp, den har väl tagits bort. Skulle någon vänlig själ kunna publicera filen igen? det hade varit jättesnällt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.