Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, är nybörjare i vad gäller mixning. Kör cubase 5. Jag gled förbi en sida för ett tag sedan där jag sprang på någon som hade använt ett program som delade upp frekvenserna på de olika spåren, så att det passade bättre. Jag kommer inte ihåg vart jag hittade detta. Så frågan blir, finns det några sådana program? Är tacksam för förslag.

Timmy

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Multibandskompressor?

Postat

Hm, nej jag vet inte riktigt. Något som tar de olika spåren och fixar eq´n i varje spår tror jag. Så man inte behöver göra det för hand så mycket. Kan det stämma? Något program som delar upp spåren lite på olika frekvensomfång så att det inte blir så rörigt.

drloop (oregistrerad)
Postat

Finns inte idag. Kommer säkert. Melodyneskägget fixar det säkert om 5 år eller så. 😄

Postat (redigerat)
Hm, nej jag vet inte riktigt. Något som tar de olika spåren och fixar eq´n i varje spår tror jag. Så man inte behöver göra det för hand så mycket. Kan det stämma? Något program som delar upp spåren lite på olika frekvensomfång så att det inte blir så rörigt.

Du är nog ute och cyklar lite, eller jag kanske är 😄

Vill du leka med frekvenserna och kunna dra lite i det så är det som ovan redan skrivit till en början.

Redigerat av Gäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.