Jump to content
Annons

Datorn hittar itne mitt UAD-2 kort längre?

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Har någon haft problem med detta tidigare? datorn slutar helt plötsligt att hitta mitt uad kort, misstänker att det är för jag har 2 skärmar och grafikkortet snor pcie plats?? eller det kan de itne va?

Annons
Postat

Du måste börja söka efter IRQ konflikter.. Efter som du inte anger operativsystem så kan jag inte tala om hur..

Postat

Högerklicka på "den här datorn" /egenskaper/maskinvara/enhetshanteraren/visa/resurser efter anslutning/ klicka på plustecknet framför IRQ och kolla så att det inte står samma nummer på nåt konstigt ställe, att grafikkortet har egen irq och ljudkortet likaså.

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

verkar va nåt klydd med den porten som kortet satt i från början, för nu funkar det igen när jag bytat port, men om jag byter tillbaka så funkar det inte, och i mitt operativsystem står det inte att de e samma IRQ nr...skumt som fan...kanske den ena porten som knasar sig..

Postat

De kan ju ha olika IRQ...det hade iallafall PCI-platserna i datorn jag hade förut minns jag och säkert lika nuförtiden.

Finns beskrivet i manualen till moderkortet tror jag...om man nu byggt burken själv. Finns säkert till "märkesdatorer" med...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.