Jump to content
Annons

Behringer vs Midas

Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

venice320.jpg

lg_XL3200_P0774_Top_XXL.jpg

😮

Annons
Postat
venice320.jpg

lg_XL3200_P0774_Top_XXL.jpg

😮

Vad menar du med finn fem fel? Är det meningen att behringers mixer ska vara en kopia av midas och man ska hitta vad som ändå skiljer?

Jag vet ett stort fel iaf.. den ena är en BEHRINGER ;-P

Postat (redigerat)

Enligt specarna så har Behringerbordet en brusnivå på -92dBu med alla faders inkl main @ 0dB medan Midasbordet under samma förhållanden ligger på -86dBu.

Redigerat av Analogfreak
Postat

Finn fem fel...?

Det är ju fel på alla färgerna vetja... 😮

Undrar om man kan se en stämning hägra, på samma sätt som för flera år sedan, när Behringers MX8000 ansågs vara plagiat av en Mackie-mixer, så att Behringern fick försäljningsförbud i USA och förmodligen blev det något skadestånd också (kommer inte ihåg turerna riktigt). Då hade de visserigen inte ens så många skillnader på färgerna, men ändå... 🙂

Postat

xl8-top.jpg

Det är väl bara en tidsfråga innan Behringer tillverkar XL8 med sitt namn. 😠

Postat
Det är väl bara en tidsfråga innan Behringer tillverkar XL8 med sitt namn. 😠

Tja - eftersom de tydligen numera äger det, så är det förstås inget fel i det i så fall.

Att Behringer har köpt Midas och Klark Teknik, gör ju också att Behringer har tillgång till betydligt bättre teknik utan att behöva plagiera andra, som de har gjort så många gånger innan - och det kan ju bara vara positivt för budgetmarknaden. 😄

Postat

Frågan är, hur mycket Midas är det i det nya Behringer-bordet? Och hur mycket är "kopiering" gjord innan uppköpet av Midas? 😠

Postat

hallå,

Kom ihåg för ett antal år sedan strax innan behringer släppte sina gitarrpedaler så var pedalerna rena plagiat på Boss pedalerna. De hade samma kantiga form och disten var orange, compressorn blå etc...

Gissar att det var en stämning från Boss om plagiat som gjorde att Behringer ändrade form och färg på dom i sista stund. 😠

// Klas

drloop (oregistrerad)
Postat

Allt blir till guld i örats ägo...

Postat

Om Behringer sätter XL8 och Pro6 i produktion som kommer tex Yamaha och Digidesign att få det jävligt tufft att hålla sig kvar på kartan.

Behringer kommer att konkurera på den tunga sidan. Det ska bli kul att se vad som händer med Behringers nya generation processorer inom en snar framtid. Vi kan med all säkerhet förvänta oss likheter med Klark Teknik.

Postat
hallå,

Kom ihåg för ett antal år sedan strax innan behringer släppte sina gitarrpedaler så var pedalerna rena plagiat på Boss pedalerna. De hade samma kantiga form och disten var orange, compressorn blå etc...

Gissar att det var en stämning från Boss om plagiat som gjorde att Behringer ändrade form och färg på dom i sista stund. 😄

// Klas

Intressant där!

För ganska många år sedan ('93-94 tror jag att det var) försökte väl Marlboro ta patent på färgen rött? De misslyckades...

Klas; formen kan jag haja men att Boss bölade över att Behringer hade samma färger som dem kan väl inte gått igenom?

Eller...? 😏

/CHAE

Postat
Om Behringer sätter XL8 och Pro6 i produktion som kommer tex Yamaha och Digidesign att få det jävligt tufft att hålla sig kvar på kartan.
Och allt samtidigt som PreSonus håller på att försöka slå sig in på mixerbordssidan...
Postat (redigerat)
Och allt samtidigt som PreSonus håller på att försöka slå sig in på mixerbordssidan...

Ja jävlar i min låda, jag såg det där. Vilket monstrum till bord. Det påminner lite om de där karusellerna på marknaden när man var liten. Mkt LED och grejer. Nu har jag iofs inte träffat på ngn som testat/kör med det men ProSonus brukar väl ändå borga för bra kval?

/CHAE

Redigerat av CHAE
Postat

mm såg det där bordet. Men jag tror Behringer ligger hästlängder före med Midas handböcker i bagaget.

Postat

Polarn sa att Behringer inte har några egna designers, de bara råkopierar och betalar böterna, det tjänar de på.

Snack eller vet jag ju inte, kanske delvis sant. Deras aktiva TOPPAR ÄR VÄLDIGT LIKA db tECHNOLOGIES.

ja capslock jämt

Postat
Polarn sa att Behringer inte har några egna designers, de bara råkopierar och betalar böterna, det tjänar de på.

Snack eller vet jag ju inte, kanske delvis sant. Deras aktiva TOPPAR ÄR VÄLDIGT LIKA db tECHNOLOGIES.

ja capslock jämt

Visst har de egna designers. Men de plagierar "välbeprövade koncept" och designernas uppgift är mestadels att förenkla kretsarna så att de blir billigare. Någon kreativ design handlar det dock inte om.

Postat
Intressant där!

För ganska många år sedan ('93-94 tror jag att det var) försökte väl Marlboro ta patent på färgen rött? De misslyckades...

Klas; formen kan jag haja men att Boss bölade över att Behringer hade samma färger som dem kan väl inte gått igenom?

Eller...? 🙂

/CHAE

Hallå,

hittade en bild hur dom såg ut innan dom ändrade färg o form. Vet ej hur det blev med färgen i rätten. Lite svårt att ta patent på en färg kan man tycka... Men en pedal är en väldigt nishad produkt och Boss ett väldigt inarbetat varumärke så jag tycker det känns lite fräckt 😎🙂

behringer.jpg

// Klas

Postat
Hallå,

hittade en bild hur dom såg ut innan dom ändrade färg o form. Vet ej hur det blev med färgen i rätten. Lite svårt att ta patent på en färg kan man tycka... Men en pedal är en väldigt nishad produkt och Boss ett väldigt inarbetat varumärke så jag tycker det känns lite fräckt 😄😑

behringer.jpg

// Klas

Fräckt håller jag med om, men de kommer nog undan med det. Hade däremot fonten varit åt BOSS-hållet så hade de skramlat med vapnen vilken dag som helst för då hade det varit varumärkesintrång, men inte färgen. Det håller inte.

/CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.