Polder Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Hej! I lägenheten har jag dator med Cubase SX2 Yamaha Motif ES8 fullt uppgraderad! 😉 Yamha CS2X fint midi klav med kontroller 🙂 ljuden suger Sedan har jag fri tillgång till proffs digital studio. Där det fnns en massa grejer... värde närmare en miljon kronor 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Synthar, keyboards och trummaskiner: Roland JV-1010 Roland D110 Yamaha DX100 (x2) Yamaha TX81Z Yamaha FB-01 Yamaha DX7 Yamaha RX15 (trummaskin) Yamaha DX200 Novation BassStation FAT FB383 Freebass Elektron SidStation Zoom MRT-3 (trummaskin) Casio Casiotone MT-70 🙂 Övriga instrument: Boosey&Hawks Euphonium Mungiga 😉 Det är mina instrument det... /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 (redigerat) Keyboard: Roland FP-5, ett helt underbart stagepiano. Orgel: Oberheim OB3 2 Gitarr: Washburn (modell ?) halvakustisk stålsträngad. Gitarr 2: Nybörjar - noname nylonsträngad gitarr, men den låter bra som fan. The Mr... Redigerat 10 januari 2005 av The Mr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Synthar: -Dave Smith Instruments Evolver -Waldorf microQ -Korg Polysix -Novation BassStation -Korg WaveStation -Alesis NanoSynth Annat: -Boss Heavy Metal2-distpedal -Stålsträngad akustisk gitarr som det står "Spheres" på -Blockflöjt -Grön MacDonaldsflöjt med Barbapappa på -Gammal tramporgel som man kan få att låta litelitegrann om man trampar väldigt fort på den enda trampan som funkar någotsånär -Ja, och om en mikrofon nu är ett instrument har vi en TSM MT87S också plus en gammal sunkig livemick av okänt märke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Tja här kommer den med minst grejer... bara en Korg Poly-800. Har ju precis fått möjlighet att skaffa grejer via fast arbete så det kommer mera! 🙂 Lutar åt att det blir antingen en Micro Q eller roland JD-800. Har inte bestämt mig. några månader kvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poppen Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Gitarrer: - Schecter Diamond series Tempest Custom Sunburst med 2 EMG 81:or - Svart OLP gitarr med Seymour Duncan JB/Jazz kopplade med separata miniswitchar för parallell/serie - Ibanez Artcore AF75 - Halvakustisk stålsträngad Washburn - Nylonsträngad: Alhambra 7Fc - Gammal Levin orkestergitarr från 50-talet - Hembyggd elgitarr med fenderkropp gjord i slöjden och skalluperad SG-hals (rysare 🙂 ) Basar: Ibanez GSR100 Samick Synth: Yamaha S03 Trummor: Roland TD-3 digitaltrummor Övrigt: Cittra Knappdragspel Tramporgel Kromatiskt munspel Misshandlat piano Ukulele Det är vad jag kan komma på nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Synthar:-Dave Smith Instruments Evolver -Waldorf microQ -Korg Polysix -Novation BassStation -Korg WaveStation -Alesis NanoSynth Trevliga synthar! Men Dave Smith Instruments Evolver har jag aldrig hört talas om...? Har du nån länk till information om synthen? 🙂 Mvh /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 (redigerat) Länk till hemsidan här EDIT: Evolver altså Redigerat 10 januari 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Länk till hemsidan här EDIT: Evolver altså Danke schön... /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Usch, vad mycket äckligt mysig utrustning Ni har! 😕 Ibanez JEM 7 Squier Telecaster med Humbuckermickar! Ibanez dubbelhalsad Studio Stålsträngad akustisk Squier Marshall JMP 1 TC Electroniqs G-major POD XT Detta är vad jag har hemma. Sen har jag ju en massa roliga saker på skolan där jag jobbar men det räknas inte. Jag får ju aldrig tid att sitta med de sakerna själv. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 (redigerat) Länk till hemsidan här EDIT: Evolver altså Danke schön... Jo, skön är den! 😱 Dock inte riktigt lika skön som den nya PolyEvolver-keyboarden som de precis släppt första bilden på (den som kommer upp först om du följer Nekos länk). (Blir nog en stor risk att man måste sälja allt man har (inklusive sambo, hund, katt, soffa....) för att få råd med den när den kommer...) Den jag har är den lilla lilla blå mojängen som snubben håller i på nästa bild.. Kanske inte lika imponerande, men riktigt grym ändå! Du har ju förresten inte så tokiga synthar själv! En Sid vore ju inte helt fel... 😲 Edit: Vid närmare eftertanke skulle jag tro att Evolvern absolut skulle passa dig! Med tankte på dina synthar så gillar du troligen lite "skitiga" synthljud...? Och det kan Evolvern verkligen ge ifrån sig! 2 digitala + 2 analoga oscillatorer och dist och bit-reduktion och feedbackloopar..... FM och ringmodulation på de digitala oscilllatorerna.... Ja, det kanske märks att jag gillar den här synthen...? 😕 En "riktig" och unik synth i dessa dagar av VSTi's som försöker låta som nåt som redan finns... Redigerat 10 januari 2005 av android Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Länk till hemsidan här EDIT: Evolver altså Danke schön... Jo, skön är den! 🙂 Dock inte riktigt lika skön som den nya PolyEvolver-keyboarden som de precis släppt första bilden på (den som kommer upp först om du följer Nekos länk). (Blir nog en stor risk att man måste sälja allt man har (inklusive sambo, hund, katt, soffa....) för att få råd med den när den kommer...) Den jag har är den lilla lilla blå mojängen som snubben håller i på nästa bild.. Kanske inte lika imponerande, men riktigt grym ändå! Du har ju förresten inte så tokiga synthar själv! En Sid vore ju inte helt fel... 🙂 Edit: Vid närmare eftertanke skulle jag tro att Evolvern absolut skulle passa dig! Med tankte på dina synthar så gillar du troligen lite "skitiga" synthljud...? Och det kan Evolvern verkligen ge ifrån sig! 2 digitala + 2 analoga oscillatorer och dist och bit-reduktion och feedbackloopar..... FM och ringmodulation på de digitala oscilllatorerna.... Ja, det kanske märks att jag gillar den här synthen...? 😉 En "riktig" och unik synth i dessa dagar av VSTi's som försöker låta som nåt som redan finns... Den verkar bra fet, och för en överkomlig slant. 5500 på Jam... (Fast det är på tok för mkt för min läskigt dåliga ekonomi just nu..). Vad kostade ditt ex, och vart köpte du det? /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Jag har en Akai MPD-16, räknas det? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Synthar mm Yamaha Motif 6 Roland XP 30 Alesis ION Gammal Kawai elorgel av okänd stamtavla Röd casio på 40 cm med kanonbra inbyggda högtalare Gitarrer & Tillbeh Gibson Les Paul Standard Ebony 2002 Vester Stage Series, någonting med snygg lack från 90-talet Obligatoriska bunten BOSS pedaler Pod XT Övrigt Några munspel Mungiga Blockflöjt Barnfiol ?!? Egenhändigt moddad midiklav. ombyggt till "magsynth" ala´ Rolands AX serie med de vita tangenterna färgade svarta och vice vers. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Vad kostade ditt ex, och vart köpte du det? Android och D-vibe, köper Ni Era flickvänner? 😠 Om så är fallet, var? 🙁 Den viktigaste frågan, fast jag nog inte vill veta svaret, är vad Ni har dem till i studion eftersom de dyker upp i en diskussion om instrument! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 (redigerat) Vad kostade ditt ex, och vart köpte du det? Android och D-vibe, köper Ni Era flickvänner? 😠 Om så är fallet, var? 🙁 Den viktigaste frågan, fast jag nog inte vill veta svaret, är vad Ni har dem till i studion eftersom de dyker upp i en diskussion om instrument! 😉 Jo, mitt ex köpte jag, men när det gäller min nuvarande flickvän så var det faktiskt hon som köpte mig... 😛 Och hon står faktiskt bl a för sången här i studion, så helt fel tråd är det väl inte...? 😉 Om vi nu återgår till Evolvern så köpte jag den från JAM, men fick ner priset till 5000kr. Värt varenda öre! 🙂 Redigerat 11 januari 2005 av android Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odel Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 (redigerat) Gitarrer: Ibanez (Les Paul-kopia) 😉 Falcon (Strata-kopia) 🙁 Landola (nylon) 😠 Förstärkare: Laney (tube-någonting?) 😛 Effekt: Korg multieffekt 😉 Redigerat 11 januari 2005 av Odel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Vad kostade ditt ex, och vart köpte du det? Android och D-vibe, köper Ni Era flickvänner? 🙂 Om så är fallet, var? 😲 Den viktigaste frågan, fast jag nog inte vill veta svaret, är vad Ni har dem till i studion eftersom de dyker upp i en diskussion om instrument! 😉 😄 .. galning 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Finn Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Gitarrer: Gibson Les Paul Custom -76 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Finn Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Gitarrer: Gibson Les Paul Custom -76 Fender Stratocaster Plus med Texas Special mikar Hagström Swede Epiphone Firebird Ibanez (western akustik) Bas: Ibanez ATK Synt: Elektron Sidstation Förstärkare: Traynor YGL Mark 3 -7? HH elktronic V-S BASSAMP med 2 x 15" Låda Övrigt: En jävla massa pedaler för oljudsproduktion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alvmarken Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 Elgitarr: Fender Stratocaster Elbasar: Squire P-bass + Yamaha nånting Ak.gitarrer: Ibanez performance stålsträngad, Landola nylonsträngad och en skitkass partygura Basförstärkare: Trace Elliot AH300 Bashögtalare: Hartke Transporter 4x10" Ett gammalt piano Effekter: Zoom 9002, Boss Bass Overdrive ODB-3, MXR Dyna Comp, Ibanez Chorus CS-505 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 Mina instrument: Ett gammalt stort något ostämt piano En aukustisk gitarr mod Aria En Höfner violabas Några blockflöjtar i plast En Noble klarinett (tjejens) Några Hohner munspel En Casio SA-20 (ungarnas) En Casio digital horn DH-100 (har nog pajjat) En Casio HZ 800 synth (vet inte om den funkar den heller 😉 ) Diverse skrammel Tror det var allt 🙁 Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Viktor Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 Hmmm... Har tre basar hemma, orkar inte lista alla annan "skit" 😛 Fender Jazzbas USA Takeharu Bandlös Aria Pro II Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
favourite slave Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 Syntar Yamaha CS15D - första synten jag köpte 1984 Roland D20 - perfekt som workstation på 80-talet, men numera mest masterklaviatur Roland U110 - en del schyssta ljud fortfarande, trots bruset Korg MS2000R - trevlig, trevlig Nord Electro 2 Rack - min bästa vän i racket PAiA FatMan - i väntan på att modifieras, må den nån gång flytta ur sin skokartong Boss DR110 - liten trumbox Fioler Akustisk fiol av tysk tillverkning på 1940-talet. Yamaha SV110 - elfiol 3-strängad minifiol köpt i Calcutta, svår att spela på Annat Mungiga Kazoo Näverlur 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 (redigerat) Elgitarr: Fender Stratocaster American Standard (mapleneck) Epiphone 'Les Paul '67 (sunburst) Akustiskt: Fender DG15 (stål, halvakustisk) Bjärton Maria (nylon, svingammal) och snart Takamine Limited Millenium Bild! Bas: Samick BD2 Redigerat 13 januari 2005 av Chrille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danson Postat 14 januari 2005 Dela Postat 14 januari 2005 En handgjord gitarr som var beställt utomlands.. En blandning mellan Fender o Gibson, Sicket ljud det kommer ifrån den... /Nöjd Kille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johahl Postat 15 januari 2005 Dela Postat 15 januari 2005 Gitarrer: Ibanez RG3120, Ibanez SA 160, Fender strata hendrixmodell och sen sist och minst en akustisk av något kul märke. Bas: Reno 4 strängad. Effekt och förstärkare: Pissig v-amp pro och en marshall 30 w. Sen har jag även ett litet midikeyboard. Behöver köpa en riktig förstärkare och lite effekter. Men satan vad dyrt det ska vara.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aspucko Postat 15 januari 2005 Dela Postat 15 januari 2005 (redigerat) Elgitarr: Ibanez RG470 och PRS Tremonti SE genom Behringer's V-amp. Elbas: Danelectro Longhorn Keyboard/Synth: Roland XP-30, Amiga 1200 Altsaxofon: Yamaha skolmodell från mitten av 80-talet Jag hanterar även Kazoo. Redigerat 15 januari 2005 av aspucko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 6 februari 2005 Dela Postat 6 februari 2005 guror: Ibanez Rg470 med EMG mickar Akustisk Ephiphone 12strängad , vet inte vilken modell dator: Fet PC med Creamware Pulsar II ljudkort. synth: Kurzweil K2000R med 64meg ram. Massor med mjukvarupluggar. klaviatur: Fatar studiologic sl880. preamp: Focusrite twintrack pro. mic: Studio projects C1 plus lite annat bråte... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C_Sledge Postat 6 februari 2005 Dela Postat 6 februari 2005 Synthar Roland JP-8000 Roland SH-101 Access Virus C Annat Behringer Eurorack MX2642A Philip Rees Midi-CV converter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.