merbid Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) Hejhej! Har inte hittat någon liknande tråd och jag gissar på att den ska vara här eller i Allmänt, men jag chansar här så får den väl flyttas om det är fel! Det jag undrar är vad ni har för instrument, alltså inte studiogrejer utan musikinstrument! Typ märken, årgångar, modeller osv! Även stärkare och effektpedaler är ju kul att veta om! Själv kör jag på en japansk Fenderstrata från 91, o9strängar och en brownsville choirboy, en academypbas , en yamahanylonare med fantastiskt ljud och Vox Pathfinder 15, trummaskin från alesis, bongosar från arabland, och envelopefilter. gillar min boss ds1 också, världens enklaste pedal! Ändring: Nu har jag sålt Brownsville´n och köpt en Fender hot Rod Deluxe 40wattscombo! Sålt alla pedaler också och trummaskinen krånglar... Hehe.. Redigerat 6 februari 2005 av merbid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wicked_s Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Elgitarr: Washburn RS-980 Elbas: Washburn LB40 (budgetvariant) Nylongitarr: Admira (vet inte mer) Synth: Korg Wavestation. Spelar gitarr och bas genom min Line 6 Pod XT Pro. Hade jag haft råd så hade jag köpt 30 elgitarrer till... dum som man är så har man ju sålt av allting... fick en gång ett ryck om att jag skulle sluta spela gitarr... så jag har sålt min Fender Stratocaster YJM (Yngwie signaturmodell).. och min Ibanes JEM 777, samt ett tiotal andra gitarrer.. Hmm... så fort jag får råd ska jag införskaffa mig en Caparison elgura. De vet hur man göra snygga guror de där japanerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Gitarr: Washburn EA16BP Elbas: Fender Jazzbas Orgel: Yamaha Electone Meinl Marathon Congas Handbankad Derbouka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Elgitarr: Egenhändigt ihopsatt Stratocaster-kopia med Seymour Duncan-mickar Akustisk: Wladen D-310L Stålsträngad Mandolin: Tanglewood Line6 Spider förstärkare (Till salu) Har en Tele-kopia skitkass som står i nån garderob nånstans också... Ska köpa en Ibanez AG 75 TBS vid månadskiftet tror jag. Nog skulle det vara trevligt att ha en jäklarna massa gitarrer... men man ska ju köpa studiogrejjer också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Ibanez Artist - 74 4-stringer med ADD svajstall dubbla armar hemmamontage... Epiphone SG ny Sigma M Les Paul - 74 (allt gibson utom märket) Espana Akustisk - 63 HH Acoustic basstärkare-76 130W + 2x15" cabinett EBS Octaverbox Zoom 607 BASS Zoom 505 ll Arion Metal Distpedal Choruspedal NoName plus lite skit som samlar damm i hörnorna: smått defekt Peavy Kombo Philips (TBF-kopia) kombostärkare Ett par 2x12" lådor med Celestionelement Prylar som jag sålt och ångrat: HiWatt 100W gitarrförstärkare 2 st Traynor 100W gitarr/basförstärkare 1st MUF-dist (kommer ni ihåg dem, de man jackade in i guran)... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katla (oregistrerad) Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) Stålsträngad ak. gura: Washburn D10 Nylon ak. gura: Ritmo nånting... Bas: Epiphone Viola (egentligen min flickas bas) Elorgel: Yamaha Electone CSY-1 och Philips Philicorda GM751 Orgel: En svensktillverkad tramporgel Stråkmaskin: Logan String Melody II Synthar: Roland Juno 60, Korg MS10, Roland JX3P och Korg MicroKorg Trummaskiner: Roland TR-707 och Korg ER-1 Förstärkare: VOX Cambridge 30 Effekter: Än så länge bara en Electro Harmonix Smallstone Phaser Övrigt: Gammal banjo (arvegods) Harpeleik ackord-cittra (10 ackord) i uselt skick. Låter dock okej... Levin Mandolin Balalajka i ganska dåligt skick Radha Sharma Krishna Sitar Tabla Munspel Flöjter (blockflöjt och något annat etniskt) Little Sound DJ till Nintendo Game Boy Fingercymbaler Shaker Redigerat 7 januari 2005 av equinoxe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) Elgitarrer: Ibanez, Jackson, Yamaha och Gibson Epiphone Akustisk: Stålsträngad Washburn Keyboard: Yamaha S03 Förstärkare: Fender 80W + med en G7 effekt låda med smaskiga ljud Lite smått och gött: Shaker, tascha trumma och mikrovågsugn. 😆 Önskar att jag hade en nylonsträngad! Redigerat 7 januari 2005 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) Roland Juno 106 Korg microKorg Roland SH3a (inte min men den är till mitt förfogande.) Står även ett piano i huset, samt har ett kass munspel. Redigerat 10 januari 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aquiesce Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 I studion finns... Gitarrer: Fender Classic 70s Stratocaster DiPinto Galaxie Landola Stålsträngad akustisk Nylonsträngad gitarr Aria Pro 2 Elbas (den är fådd) Stärkare: Fender Super 60 Rörstärkare Hagström 50 W för bas med tillhörande 2*12 Hagström kabinett Korg SP200 digitalpiano Dragspel Nån gammal elorgel Ett gammalt Hagström-PA + Förhoppningsvis snart ett Premier Artist trumset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Äggskivare med fuzz 😆 (sorry Äggis 😉 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bassman Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Piano - Kurzweil PC88MX Gitarrförstärkare - Fender DeVille 4x10 Elgitarr - Fender american standard Akustisk stålsträngad gitarr - Levin (1970) Akustisk nylon - Esteve Basförstärkare - SWR SM400s topp + SWR Goliath 4x10 låda Basar - Yamaha TRB5-P + bandlös SEÍ. Trumset - Premier XPK 10", 12", 14" 20" Björkvirvel Sonor Cymbaler & hihat - Zildjian A-custom PA Kornett Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) Studio Electronics ATC-1 (bästa analogisen!) Roland SH-101 (oslipad analogis!) Clavia Nord Modular G2 (kungen!) Korg MS2000BR Sigma Guitars stålsträngad akustisk gitarr (1970-nått) Casio SA-1 leksakskeyboard (föregångaren till Clavias röda färg!) Sedan har vi lite andra skoj prylar inom dbd. Roland SH1000, Casio CZ-1000, Akai S-1000, Roland TR-707, Yamaha AN200, lite olika guror, och en del grejor jag inte kommer ihåg bla bla bla... Redigerat 7 januari 2005 av dbd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jong Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) Elgitarr: ESP LTD MH-200, svart. Duncanmickar, Floyd Rose. Elbas: J&D JazzBass, sunburst. Använder den bara till inspelningar. Effekt: Till gitarren en Zoom 505 II, ingen till basen än så länge. Förstärkare: Zoom Fire 30 till gitarren och Laney 15-wattare till basen. Nylongitarr: Yamaha C40. Digitalporta Korg D16. Ska köpa mikrofoner under denna månad har jag tänkt... Redigerat 7 januari 2005 av jong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 I mitt sovrum huserar förutom diverse studioprylar: Elgitarr: Framus Diablo pro (Nirvana black) Elbas: Spector(röd) + EMG-mickar Digitala trummor: Roland td-6 + Dubbeltramp Pearl Digitalpiano: Casio Privia Px-100 Akustiskt Piano: Svenska pianofabriken Munspel : Lee Oscar©, Hohner crometta12 Koskälla: Mano Percussion Ägg: Nino Maracas: Meinl Claves: Nino ...och mer saker är på ingång 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 (redigerat) Jag gillar såna här trådar så jag hakar på! Saker jag använder ofta: Roland Juno-106 Squire Telecaster Fender Mustang (bas) Pod Saker jag använder ibland: Oberheim Matrix-1000 Casiotone Orange overdrive combo Sovtek Big Muff Ägg Edit: glömde slagverket Redigerat 7 januari 2005 av joachime Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Blockflöjt Digitalpiano Bongos Konstig afrotrumma Cabasa Koklocka Gurka Tama synt-toms Virveltrumma Afrikanskt tumpiano Maraccas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tryff Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Peavey predator början av 90 köpte på ebay för 1400 spänn.... Bästa guran som som ny i guitarplayers magasin och bästa begagnatköpet några år senare...vilken hals (tror folk köper namn) 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Yamaha YBL 622 bastrombon. T. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Yamaha YBL 622 bastrombon. T. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kill All Autotuner Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 En halvak. Epiphone Dot , sunburst . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Aria Pro 2 Elbas (den är fådd) Gav bort en sådan en gång faktiskt...blåmetallic med "guldmekanik"... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Elgitarrer: Gibson Les Paul Double Cutaway TV-Yellow -94 Fender Telecaster '76 Classic White Fender Stratocaster (Japan) Sunburst Squier Stratocaster Orville 335 ES by Gibson Burney (Les Paul Replica) Japan Akustisk: Sigma SG-5 (by CF Martin) Nån Spansk gura mé Bas: TOKAI Precisionbass 60's style (-83) Peavey Foundation (vit) Förstärkare Fender Super Reverb Fender Deluxe Reverb Fender Vibrolux Reverb Fender Champ 12 Peavey classic 100 Låda 4x10" Dynaccord King med Hagström Låda 4x12" Laney LF 15 (kombo-rör) Trumset TAMA Rockstar DX (svart) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 (redigerat) Grym uppsättning stärkare Sounden! Edit: skrivfel Redigerat 8 januari 2005 av joachime Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jonasekman Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Korg MS2000 Yamaha Motif Rack Squier strata V-amp 2 ...to be continued Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Tja, det enda instrument som jag egentligen kan spela är afrikansk marimba. Men angående vad som finns i studion så kan ni läsa Aquiesce's inlägg. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Kurzweil K2000, med båda ROM-expansionerna, hårddisk och 32MB äckligt dyrt RAM... Yamaha CS1x Rickenbacker 4001 - svart. Den röda sålde jag för flera år sedan... Yamaha RBX350 (tror jag att den heter, men jag kan ha fel...) - även detta är en svart bas. Nu för tiden har jag alltså bara 2 basar... Används aldrig numera, men ändå: 3 olika tonarter Hohner Blues Harp (munspel) - och ett kromatiskt också... Blockflöjt Alt-blockflöjt Klarinett Övriga instrument är i VSTi-form och räknas kanske inte riktigt till tråden... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rapid Wanker Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Gitarrer: Washburn MG-24 el Levin LG 17 nylon Ibanez Talman stål Tanglewood TW28 ST stål Yamaha 12:a Samick Fairlane elbas Övrigt: Hughes & Kettner Blue edition 30W gurastärkare Zoom GFX-707 gitarreffekt Några Bosspedaler Roland SC-88 ljudmodul (börjar komma till användning igen) Hohner MS 20 munspel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rygge Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Elgitarr: Ibanez X-serie (oj vilken metal-gura 🙂 ) , 10-series (Jackson-kopia) Aku.gitarr: Bonita (med inbyggd mic som låter riktigt bra + 3bands EQ) Bas: ESP Ltd F-204 + en gammal Aria Pro II Stärkare: Carvin RC210 + RL115 (600w combo med 2x10 + horn, RL115 är en 15 baslåda) Som gitarr-stärkare så har jag för tillfället bara en Marshall microstack (Lead 12)...sålde nyligen av med min JCM800 + 4x12-låda då jag mer och mer gått över till att spela bas. Har iofs tillgång till ett par gitarrstärkare i replokalen/studion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 (redigerat) Roland JV30 (MIDI) Chester ElGit (MEGABUDGET) Bjärton Aku (Costum made by ME) Zoom 505 II Multieff Nån typ av Indiansk flöjt, totalt ostämd. Honer mouthorgan + En drös VSTi´er Som NEKOS, Vanguard, Albino osv osv Redigerat 8 januari 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soda_jam Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Pearl Trummor (köpta 98) med Paiste cymbaler. Alesis Quadrasynth. (Köpt på 90-talet) Tramporgel med bälg modell: skolsal. Gem elorgel (den där gamla hederliga, typ) Bergman rör-orgel (Trästativ - Ingen aning om hur gammal) Bas Esp ltd 5-strängad (2004) Elgitarr Esp (80-talare). Akustiska gitarrer. Nylonsträngat (70-tal), Stålsträngat (Samick 2004). POD 2 - till gitarr. Envelope Filter - till bas. Chorus - till bas, gitarr. Overdrive - till bas. Diverse Percussion: Maracas, Flöjter, ägg,Tamburiner mm mm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.