Jump to content
Annons

På eller av?  

5 röster

1. 1. På eller av?

• 1 - Usch och blä.
      0
    • 2 - Detta diggar jag.
      2
    • 3 - Damn, detta är ju kanon!
      3

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: 03b

ARTIST/GRUPP: Cromonic

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 1:45

KOMPOSITÖR: Patrik von Porat

PRODUCENT: Patrik von Porat

EV. MEDVERKANDE: Jag

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.4 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

Har jobbat lite mer på låten.. är lite osäker på bumpa-bumpa-riffet som börjar vid 0:40. Solot på slutet är för att markera att det ska vara solo där... som det är nu så låter det mest som något feber-yrigt... vilket kan bero på att jag just nu sitter här med stenhård feber och tycker synd om mig själv... känner mig precis som han i den där reklamen... ni vet, "Ni tjejer snackar om att föda barn... ni skulle bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyl"...

Annons
powster (oregistrerad)
Postat

Jag är svag för den här typen av musik...

me likes it 🙂

Postat

Lite mycke gitarr va?

...nä för fan.. skojja bara. Kul med ett längre klipp oxå. Dubbelt så mycket till, och det är en hel låt 🙂

Det här, Patrik, är så in i helvete brilliant lirat så det är svårt att hitta nåt vettigt att skriva, eller konstruktivt kritisera. Fan, du har ju till och med ett namn som gör sig på skivomslag... Med det sagt så försöker jag skriva nåt ändå:

Det känns "ihopklippt", eller lurar mina öron mig? Lägger du kompgitarrrerna i ett svep, eller klipper ihop riffen?

Ditt "umpa"parti (040) kanske inte är så svinbra ändå?

Sen brukar man ju tjata om det "egna uttrycket", och där tänker jag inte ge dig några konkreta tips alls. Men rannsaka dig! Låter du som du själv, eller försöker du låta som nåt annat? Jag tycker nog att du sticker ut ur dussinmängden av snabba gitarrister, men visst spökar hr Malmsteen?

.. men vet att jag, när jag skriver detta, jämför dig med gitarrister långt förbi demostadiet.

Kör hårt! och fler febriga solon! Tänk inte så mycket! Lira!

Postat

Powster:

Tackar tackar 😛

Vallhagen:

Tackar. Ja det är "ihopklippt"... går ju snabbast att jobba på det viset, men när låten är helt klar så tänkte jag lägga om gurorna så att det blir bättre flyt.. brukar passa på att "bryta" vid lämpligt tillfälle.... i pauser och sånt.

Nej jag funderar fortfarande på "umpa" partiet... tycker att det är rätt charmigt, men något stämmer inte riktigt. Måste jobba på det, annars får jag ta bort det.

Jo jag har lyssnat mycket på Doktor Malmsteen genom åren. Det märks nog, även om jag försöker att inte påminna om honom så har det satt sig i benmärgen.

Febern håller nog för övrigt på att släppa nu, känns det som. Fan inatt kunde jag inte sova... låg och yrade hela natten om gitarrer och bilolyckor, så min fru fick inte mycket sömn hon heller. Haha.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.