Jump to content
Annons

Automatisera pitch

Recommended Posts

JamesH (oregistrerad)
Postat

Hey!

Försöker få till en speciell effekt och skulle behöva få ner "pitchbend" som en automatisering, eftersom det aldrig blir riktigt så tight som jag vill när jag gör det live. Har testat att i logic ställa in "Latch mode" i automatiserings fönstret och sen lekt med pitchbend för att få dit automatiseringen, men det vill sig inte. Allt annat fungerar ju när jag gör på detta vis, tex cutoff, release osv. Gör jag något fel? Finns det något annat sätt? Har testat Logics pitch shifter, men den uppnår inte mitt önskade resultat.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Peace

Annons
Postat
Hey!

Försöker få till en speciell effekt och skulle behöva få ner "pitchbend" som en automatisering, eftersom det aldrig blir riktigt så tight som jag vill när jag gör det live. Har testat att i logic ställa in "Latch mode" i automatiserings fönstret och sen lekt med pitchbend för att få dit automatiseringen, men det vill sig inte. Allt annat fungerar ju när jag gör på detta vis, tex cutoff, release osv. Gör jag något fel? Finns det något annat sätt? Har testat Logics pitch shifter, men den uppnår inte mitt önskade resultat.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Peace

Jag tror jag vet vad du är ute efter. Kolla in den här videon så blir du nog nöjd:)

JamesH (oregistrerad)
Postat

Tackar!

Ska se ifall jag får till det!

Peace

Postat

Hej!

Jag skulle göra som du gjort, "leka" med pitchbend och spara ner det i automatiseringen. Sen skulle jag trycka "A" för att få upp automatiseringsfönstret, tagit fram det nya automatiseringsspåret och där dragit "pitch"-linjerna tills jag var nöjd. Testa det! 🙂

JamesH (oregistrerad)
Postat
Hej!

Jag skulle göra som du gjort, "leka" med pitchbend och spara ner det i automatiseringen. Sen skulle jag trycka "A" för att få upp automatiseringsfönstret, tagit fram det nya automatiseringsspåret och där dragit "pitch"-linjerna tills jag var nöjd. Testa det! 🤪

Det är precis det jag har velat göra. Men jag får inte fram "pitch-linjerna" i automatiseringsfönstret. Vad gör jag för fel tror du? Har aldrig annars haft något problem att få fram automatisering för tex cutoffs och dylikt.

Postat

Har du kollat att du verkligen är inne i rätt läge? (Touch mode)

Annars kan det vara så att din pitchbender som sitter i keyboarden inte vill synka sig med logic... i så fall kan du pröva att lägga på en pitcher-plugg och automatisera rörelserna i den.

Checka in den här filmen! Den pitchbendade på ett finurligt sätt. Tror det kan hjälpa dig.

http://www.youtube.com/watch?v=jli94-i2-Ps

Lycka till!

JamesH (oregistrerad)
Postat
Har du kollat att du verkligen är inne i rätt läge? (Touch mode)

Annars kan det vara så att din pitchbender som sitter i keyboarden inte vill synka sig med logic... i så fall kan du pröva att lägga på en pitcher-plugg och automatisera rörelserna i den.

Checka in den här filmen! Den pitchbendade på ett finurligt sätt. Tror det kan hjälpa dig.

http://www.youtube.com/watch?v=jli94-i2-Ps

Lycka till!

Tack man!

Nu har jag koll på det! 😄

Peace!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.