Pat Kramer (oregistrerad) Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag har en enhet som bara har hörlursutgång och jag skulle vilja koppla in den i min hemstereoförstärkare. Går det att göra? Behöver man nån sorts signalomvandlare för att lösa detta?
Kill All Autotuner Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag har en enhet som bara har hörlursutgång och jag skulle vilja koppla in den i min hemstereoförstärkare. Går det att göra? Behöver man nån sorts signalomvandlare för att lösa detta? Hm. En enhet med bara en hörlursutgång ? Men låt oss låtsas att du även har någon form av volymkontroll på "enheten" , så tror jag faktiskt att det är möjligt att ställa in en nivå så det inte klipper på ingångssteget till din stereo.
Påsen Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 Brukar oftast vara i AUX du ska stoppa in sladden i. Minitele - RCA x2 🙂
Diwic Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Funkar fint att koppla så. Men finns det nån standard-EQ eller något annat som händer på hörlursutgångar? Min erfarenhet, när jag har kopplat in t ex en liten MD eller dylikt in i min mixer - är att det låter lite "hörlursutgång" om det. Jag kan dock inte sätta bättre ord på det. Men det skulle kunna vara inbillning...eller bara att de hörlursutgångar jag har stött på har varit av ganska dålig kvalité. // David
VacUm Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Ptja.. Det är förmodligen sämre opampar på hörlursutgången. Men finns det inga andra alternativ så. Att det skulle va nån EQ på lurutgången tror jag dock inte.
electroaudio Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 är att det låter lite "hörlursutgång" om det. Jag kan dock inte sätta bättre ord på det. Det stämmer rätt bra det. Hörlursutgångar är ju gjorda för att driva en lågohmig högtalare och väldigt sällan för att ge bra ljud. Men du kan ju börja med att sätta ett motstånd på typ 16ohm/1watt över kontakten så känner sig förstärkaren lite mer hemma. (Det bästa är ju egentligen att öppna apparaten och ta ut signalen före hörlursförstärkaren)
Fredster Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Hörlursutgångar är ju gjorda för att driva en lågohmig högtalare och väldigt sällan för att ge bra ljud. Njae...det är väl tvärtom va.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.