Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag har hittat andra trådar som förklarar hur man ska göra för att få tex mixern till den andra skärmen, detta genom att använda always on top. Allt detta funkar, men jag kan inte få key editor i den andra skärmen. Är det andra som har samma problem? Snälla! Hur ska jag göra? Är det någon som har liknande problem? Eller kan du öppna Key editor i din andra skärm?

Timmy

Annons
Postat
Hej, jag har hittat andra trådar som förklarar hur man ska göra för att få tex mixern till den andra skärmen, detta genom att använda always on top. Allt detta funkar, men jag kan inte få key editor i den andra skärmen. Är det andra som har samma problem? Snälla! Hur ska jag göra? Är det någon som har liknande problem? Eller kan du öppna Key editor i din andra skärm?

Timmy

Är det inte bara att stretcha ut Cubasefönstret över båda dina skärmar och ha mixer o keyeditor på höger skärm och arbetsfönstret på den vänstra?

Postat

Jo, det går att sträcka ut projektfönstret. Men det blir så stökigt och lite krångligare då. Det går ju att få ut mixern och mycket annat i den andra skärmen. Är det ingen som kan få ut "key editor". Tack för svaren jag har fått.

Postat
Jo, det går att sträcka ut projektfönstret. Men det blir så stökigt och lite krångligare då. Det går ju att få ut mixern och mycket annat i den andra skärmen. Är det ingen som kan få ut "key editor". Tack för svaren jag har fått.

Om du maximerar fönstret i stället för att förstora det manuellt över skärmarna, så kan du inte flytta över vad som helst till den andra skärmen. Editorerna måste vara inom Cubase-fönstret, så du har inget annat val än att dra ut fönstret om du vill flytta över dem.

Postat

Tack Claes.

Efter att ha läst runt på lite olika forum så fattar jag att det inte finns någon lösning på detta problem, och jag fattar inte varför de inte har löst det. Jag provade också att ladda ner ett program, "power menu", för att kunna få key editor att ligga Always on top. Men detta gick förstår inte heller. Så det ända som funkar skulle vara att dra ut fönstret över de två skärmarna. Men då blir det så krångligt att få till varje ny key editor till rätt storlek.

Jaja, jag ville bara påpeka detta igen, att det är skit, varför skulle de inte kunna fixa så att alla fönster går att lägga always on top. Ville bara få ut min ilska lite här i slutet.

Ha det bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.