Jump to content
Annons

Trummljud?

Roll_over (oregistrerad)

Recommended Posts

Roll_over (oregistrerad)
Postat

De är så att jag ska köra (spela in) med Cubase sx,reason,the grand,vst guitarist.

Det är som så att jag behöver h bra trummljud ,ska spela trummorna själv på synthen !! Nån som kan tipsa om nå bra trumm "program" ?? 😎

Annons
Roll_over (oregistrerad)
Postat

vad tror du om Superior?

Roll_over (oregistrerad)
Postat

Klart att jag vill ha bra ljud,det är de jag är ute efter !!

Roll_over (oregistrerad)
Postat

Men va tror ni ,superior eller battery 2?

Postat

Superior tycker jag iof passar bäst till lite hårdare musik men trumsamplingarna är sjukt bra gjorda och pillar man länge med dom så kan man få dom att låta som man vill.

Battery 2 är en väldigt bra produkt som är enklare att fylla på med samplingar än DFHS.

Så om du ska göra pop eller hip hop så är Battery 2 ett bättre val enligt mig.

Hårdare musik som rock och dylikt så är DFHS sjukt bra!

Postat

Var inte så lat med trumljuden! Takten är halva komponeringen i en låt. program som Grove Agent mfl. har medfört att man undanskuffat betydelsen av en unik trumslinga! För egen del har jag RMIV-linplug, vilket är ett smidigt program.

Min uppmaning - ägna mer tid åt egenkomposerade trumslingor! 😄

Stinkey (oregistrerad)
Postat
Min uppmaning - ägna mer tid åt egenkomposerade trumslingor! 😉

Exsaktemundo!!! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.