Jump to content
Annons

Förslag på mic preamp tack


FreddySafari (oregistrerad)

Recommended Posts

FreddySafari (oregistrerad)

Tjenare

är ute efter en micpreamp för ca 5000:- Ska användas för i huvudsak sång, men även lite gura.

Är lite inne på FOCUSRITE VOICEMASTER PRO. Jag är inget "ess" här så hjälp mig..... Har den rörförstärkare eller är det s k simulerad rörförstärkning?

Är t ex en SPL GOLDMIKE 9844 ett bättre val? Som jag förstår det har den rör, men saknar compressor, deesser mm.

Jag förstår att Voicemastern har en massa extra "lulllull" men efter alla mina år med tester av olika typer av "multieffekter" är jag av den åsikten att ju mer signalbehandling desto mer skit på orginalljudet.

Kom gärna med bra tips.

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tänk att Google hade koll på det.... 😛

kom igen nu, jag måste beställa innan kl. 00:00 🙂

Hann du beställa nåt? För sent nu då... Varför måste du beställa före midnatt?

Jag väntar på en Audient Mico stereopreamp, lägger nog ut nåt sorts ljudprov på den sen jag fått den. Den har lite rattar, få finesser och nö-grymt ljud. Hoppas jag...

Sugen som f-n!!! 😄☺️☺️☺️☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

FreddySafari (oregistrerad)
Hann du beställa nåt? För sent nu då... Varför måste du beställa före midnatt?

Jag väntar på en Audient Mico stereopreamp, lägger nog ut nåt sorts ljudprov på den sen jag fått den. Den har lite rattar, få finesser och nö-grymt ljud. Hoppas jag...

Sugen som f-n!!! 😮😉🙂☺️☺️

Oh yes, jag beställde en Focusrite Voicemaster Pro 🙂 plus att jag inte kunde motstå Thomanns Hot deal och la till en The T.Bone Mic Screen

Sonar 8.5 är på gång (kommer med posten vilken dag som helst). När det sen är installerat MÅSTE jag bara komma igång meddetsamma 😛

Lycka till med Mico´n !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så jäkla mycket tjusigare att forumet blir fyllt av googlelänkar? Skit i att svara istället rappen 😑

Och ska det pejstas in googlelänkar så får man väl göra det lite pedagogiskt! tex http://lmgtfy.com/?q=micpreamp+site%3Aforum.studio.se

Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så jäkla mycket tjusigare att forumet blir fyllt av googlelänkar? Skit i att svara istället rappen 😑

Och ska det pejstas in googlelänkar så får man väl göra det lite pedagogiskt! tex http://lmgtfy.com/?q=micpreamp+site%3Aforum.studio.se

Ja! På allla forum, tex Facebook och alla båtforum jag häckar på bara drösar det av länkar till youtube och annat, Länkar till länkar som nån fjärde länkat till. På Facebook kör man med kopierade rader ur ordspråksböcker. Inte är det ofta man kan läsa nåt som någon själv både tänkt och skrivit själv. Och det är lite sargigt.

Hej och hå.

Link to comment
Dela på andra sajter

FreddySafari (oregistrerad)

Givetvis söker man på forumet innan man ställer frågan.

Man kan ju iofs söka det mesta på Google, men vitsen med ett Forum är ju trots allt möjligheten att diskutera.... få någon form av respons.... typ...

"Fråga Olle" behövs(behövdes) ju inte egentligen. Man kan ju Googla sig till hur man ska göra slut med tjejen.

Näfan nu e jag off the röd tråd.

Jag kommer fortsätta att be om råd här. Det här är ett kanonställe!

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh yes, jag beställde en Focusrite Voicemaster Pro 🙂

Enligt Google så gjorde du rätt val i alla fall... 😛

http://www.googlefight.com/index.php?lang=...l+goldmike+9844

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...