Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har en dator: Packard Bell Imedia A5500. Det är så att jag ska köpa ett nytt ljudkort: Presonus Firebox. På deras hemsida står det att man behöver ett: IEEE 1394 FireWire 400 Port, när jag kollar på enhetshanteraren på datorn så står det bara OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller. Hur ska jag veta om det kommer funka med Fireboxen?

Jag ska snart gå över till windows xp igen, så vart kan jag hitta drivrutiner för min firewire?

Tacksam för svar!

Annons
Postat
Hej! Jag har en dator: Packard Bell Imedia A5500. Det är så att jag ska köpa ett nytt ljudkort: Presonus Firebox. På deras hemsida står det att man behöver ett: IEEE 1394 FireWire 400 Port, när jag kollar på enhetshanteraren på datorn så står det bara OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller. Hur ska jag veta om det kommer funka med Fireboxen?

Jag ska snart gå över till windows xp igen, så vart kan jag hitta drivrutiner för min firewire?

Tacksam för svar!

Leta upp serienummret på burken så kan du via Packard Bells hemsida kolla specarna.

Postat
Det är bara att köra på, 1394 = Firewire.

1394a = 400

1394b = 800

Okej Tack. Så fireboxen kommer funka på min burk?

Postat

Någon som vet vart man kan hitta drivrutiner till OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller för windows xp sp2?

Postat

Okej.. har läst inläggen genom länken som du har skickat men han hade "Vista". De har jag också men kommer att gå över till XP, så jag behöver drivrutiner för OHCI Compliant IEEE 1394 Host controller. Vart kan jag hitta drivrutiner för den till windows XP SP2?

Jag har laddat ner PC Wizard men vet inte vad jag ska titta på?

Behöver verkligen hjälp, någon som kan hjälpa mig? Måste handla ett nytt kort verkligen...

Tacksam för svar!

maart (oregistrerad)
Postat
Någon som vet vart man kan hitta drivrutiner till OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller för windows xp sp2?

det brukar vara plug n play så du behöver nog inga andra drivrutiner.

Öppna enhetshanteraren och högerklicka på OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller och välj egenskaper ->detaljer -> Hardware Ids (eller vad det heter i svenskt os). kopiera Vendor id (VEN_) eller Device id (DEV_) och sök i http://www.pcidatabase.com/

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Okej.. har läst inläggen genom länken som du har skickat men han hade "Vista". De har jag också men kommer att gå över till XP, så jag behöver drivrutiner för OHCI Compliant IEEE 1394 Host controller. Vart kan jag hitta drivrutiner för den till windows XP SP2?

Jag har laddat ner PC Wizard men vet inte vad jag ska titta på?

Behöver verkligen hjälp, någon som kan hjälpa mig? Måste handla ett nytt kort verkligen...

Tacksam för svar!

Med nLite kan du integrera SP3 i din XP-version, lägga in drivrutiner och även ta bort onödiga funktioner. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.