Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har installerat ljudkort m-audio, fast track pro.

det verkar funka bra, dock hänger sig cubase 5 alltid när jag ska stänga programmet nu. det går bra att lyssna och spela in och så men sen det sista man gör, stänger hela programmet så går prosessorn på 100 procent och man är tvungen att "döda" programmet.

har ni koll på vad som kan vara galet?

tack

Annons
Postat
har installerat ljudkort m-audio, fast track pro.

det verkar funka bra, dock hänger sig cubase 5 alltid när jag ska stänga programmet nu. det går bra att lyssna och spela in och så men sen det sista man gör, stänger hela programmet så går prosessorn på 100 procent och man är tvungen att "döda" programmet.

har ni koll på vad som kan vara galet?

tack

Långskott, men värt att prova:

Jag har samma problem med en USB controller (korg mikrokontrol). Om jag ser till att stänga av den innan jag stänger av Cubase så funkar det som det ska. Om jag däremot har controllern igång så hänger sig Cubase vid avstängning.

Så: Om ditt ljudkort har en on/off kan du prova att stänga av den.

Postat
Så: Om ditt ljudkort har en on/off kan du prova att stänga av den.

Det ska jag testa, jag har också problem med att Cubase ibland hänger på slutet. Och ljudkort från M-audio.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.