Mats Stålbröst Postat 23 februari 2004 Postat 23 februari 2004 Någon som kan tipsa om ett bra köp när det gäller digitalpianon? Efterlyser pianokänsla i klaviaturen, bra akustiskt pianoljud (och gärna bonusljud i form av elpiano och orgel) samt inbyggda högtalare som låter bra. /MvH Mats
Neosus Postat 23 februari 2004 Postat 23 februari 2004 Tjena! Jag har ingen erfarenhet av digitalpianos men jag tycker att nyare Roland och nyare Yamaha brukar ha bra pianosound. En som jag är nyfiken på är Yamaha PF-500. Kolla in Musikcentralen Där finns nån mp3 oxå tror jag så du kan lyssna. Gå gärna in på nån musikaffär och provspela på några. Skiljer ganska mycket på "komforten" på tangenterna mellan modeller. Alltså Roland eller Yamaha är mitt tips.
Mats Stålbröst Postat 23 februari 2004 Trådstartare Postat 23 februari 2004 Jag har hört från annat håll att Yamahas Clavinova-serie ska ha grymmt schyssta stereosamplade flygelljud och rätt känsla i anslaget. Någon som har åsikter om Korg EC150? /Mats
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.