Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

God afton!

Jag har en gammal Canon-skrivare BJC-4550 för upp till A3-format och en nyare Canon PiXMA 5000 för upp till A4-format.

Kom på att jag kanske skulle vilja använda möjligheten till A3-utskrift från min gamla skrivare ansluten till min "nya" Toshiba-laptop, med usb 2.0.

Frågan blir då om ni tror att en adapter från printerkabel till usb 2.0 kommer att fungera eller om jag köper en kabel som går direkt från skrivarens

printeruttag till min usb 2.0-port?

Som denna t.ex.

Deltaco printer till usb 2.0-kabel

Är lite skeptisk till allt vad adapters heter. Köpte en adapter från seriell till SCSI en gång, men den fungerade inte alls och en pc card typ II till express card-ingång

som var lika värdelös.

😕

Annons
Postat

Lite instabilt när man klickar på tillverkarens länk och man typ får error... 🙂

Men testa, du kanske får lämna tillbaka den om det inte funkar, men det borde väl funka?

Skrivarkabel till USB kan ju bara ha ett syfte och funkar den inte till det så är det väl bara att fira att du hade rätt...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.