Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla,

Jag har just installerat Cubase 5 på min Vista-maskin.

När jag försöker att starta Cubase får jag upp i Vistas "Program Compability Assistant":

"This program requires D3DRM.dll, which is no longer included in this version of Windows"

Betyder detta att det inte går att köra Cubase 5 på Vista?

Kent J.

Annons
Postat
Hej alla,

Jag har just installerat Cubase 5 på min Vista-maskin.

När jag försöker att starta Cubase får jag upp i Vistas "Program Compability Assistant":

"This program requires D3DRM.dll, which is no longer included in this version of Windows"

Betyder detta att det inte går att köra Cubase 5 på Vista?

Kent J.

Cubase 5 ska gå att köra i vista! Eller iaf vista 64 bit vilket jag körde med innan! Det problemet har jag aldrig stött på så det vet jag inget om!

Va tror du händer om du försöker ladda ner skiten? testa iaf 😕

http://www.dlldump.com/download-dll-files_...0/download.html

Postat
D3DRM.dll ingår inte i Vista ska jag ändå installera den?

Vilket kommando ska man skriva för att registrera .dll?

Kent J.

Skadar väl inte å testa? Kommando? 😕

Postat

Brukar väl ligga i system32-mappen under windows...?

Postat
Brukar väl ligga i system32-mappen under windows...?

Ja, den ska ligga i system32.

Men måste man inte registrera .dll:en så att registryt känner till filen..? Annars gör den ingen nytta.

Men om Cubase 5 går att köra på Vista varför måste man då komplettera med en fil som inte hör till Vista eller Cubase?

Kent J.

Postat
Ja, den ska ligga i system32.

Men måste man inte registrera .dll:en så att registryt känner till filen..? Annars gör den ingen nytta.

Men om Cubase 5 går att köra på Vista varför måste man då komplettera med en fil som inte hör till Vista eller Cubase?

Nu har jag bytt till Windows 7 och då startar Cubase utan problem.

Kent J.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.