Neandertalaren Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 Hej !! Har en kort fråga som jag måste få svar på, Är det skillnad på ljudkvalitet i olika Brännprogram ? Har alltid brännt i Windows Media Player, men ska nu bränna ut lite seriösa skivor, Isåfall; Vilket brännprogram rekommenderas ? Ha det fint 😄 Hälsningar Erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 Jag använder cd architect, finns bra möjligheter för isrc å annan info. Sen kvallen vet i fan, hänger säkert mer på brännaren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 Om det ska skickas för press så måste det vara kodat (PQ) och som redan nämnts så måste ISRC också med. Själva kvalitén på bränningen brukar inte vara ett problem nuförtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 Det är framförallt brännaren och mediat (cd-r-skivan i det här fallet) som påverkar kvaliteten på bränningen. Det finns program för att testa brännare och skivor. Kolla till exempel in det fristående Opti Drive Control (för Windows). Om du använder en Plextor-brännare kan du ladda hem Plextools eller Plexutilities. ISRC behöver inte vara med. Däremot PQ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neandertalaren Postat 27 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2010 isrc ? PQ ? 😛 E inte så haj på sånt där,.. Haha, det är en hemmainspelning, ja gör Allt själv, ja vill bara få ut så mycket som möjligt av min brännare på datorn som ja inte har något alternativ till. Så brännprogram gör det samma ? Tack för alla svar! Mvh Erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 27 januari 2010 Dela Postat 27 januari 2010 Kan man bränna i WMP?? Jag har Sonic Record Now! Deluxe Suite 7.3. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.