Jump to content
Annons

Tycker faktiskt lite synd om Basshunter här...

Rawbert

Recommended Posts

Annons

Har alltid tyckt han varit en idiot och nu har han bevisat det också.. 😉

...damn!

Hade inte velat sitta i rollen som manager efter det där!

Ujujuj!

Det kommer röra runt i grytan ordentligt det här!

Spread the word!!!

/Cruncharn'

Dela på andra sajter

Inte managern i alla fall.. Sorry! Komenterade egentligen det han sa i filmklippet 😉

Ha ha ha!

Ja, managementet lär det inte gått nån nöd på genom de senaste åren.

Dock tycker jag det är bra att folk får se det här.

Det är fler än Mr. Basshunter som hamnar i såna där dumheter och involveras med äckliga människor som lurar folk.

Dela på andra sajter

Fail! 😛

Men det är ju ändå synd om honom, vara så sjukt naiv och inte kolla upp någonting själv. Han kommer väl förhoppningsvis ha lärt sig någonting av detta..

Dela på andra sajter

Damn! 😏

Jag har aldrig gillat hans musik (helt ovidkommande iofs) men ingen är värd att bli blåst så hårt alltså. Så "jo" jag tycker synd om grabben. Särskilt då alla liksom baxnar när han berättat om det. Han blir lite av allmänt åtlöje där och då svider det ÄNNU hårdare.

Och jag håller med Crunchar'n här och menar även jag att det är bra att det här kom upp eftersom att det inte är ovanligt att illasinnade människor blåser folk hit och dit.

/CHAE

Dela på andra sajter

du tror han gick med på att spela blåst?

eller blev han blåst att spela blåst kanske?

eller blev han blåst att avslöja hur blåst han blivit?

vilket drag!

Vaddå blåst? 50/50 betyder inte alltid "blåst" (även om nu 99% av alla människor tänker på just ordet "blåst" så fort manager nämns).

Har du utförligare detaljer om vilka villkor som regleras mellan Basshunter och hans manager i deras samarbete för att göra bedömningen att han blivit blåst?

Eller går du stenhårt på vad som "sägs" i ... um, inslaget.

Dela på andra sajter

... för att?

Tja i kronologisk ordning då..

1 (boten Anna..Då jag hörde den först). Idiotisk melodi med med idiotisk text.. (början blev inte bra mella BH och mig så att säga)

2. När jag hör honom uttala sig på ett radioprogam om sina framgångar... Öhh!?

3. När han syns på tv på nån gala uppenbarligen dretpackad och beter sig extremt idiotiskt..

Alltså att Jag tycker han är idiot alltså...

Fast å andra sidan tycker jag att t.ex. Anna Anka är en idiot också 😏

Dela på andra sajter

Vaddå blåst? 50/50 betyder inte alltid "blåst" (även om nu 99% av alla människor tänker på just ordet "blåst" så fort manager nämns).

Har du utförligare detaljer om vilka villkor som regleras mellan Basshunter och hans manager i deras samarbete för att göra bedömningen att han blivit blåst?

Eller går du stenhårt på vad som "sägs" i ... um, inslaget.

Jo men grejen är ju att han inte har koll på sitt eget kontrakt... vet inte ens om han har en Pub deal, eller hur stor försäljningen har varit...

Dela på andra sajter

john fogerty blev väl rejält blåst på alla låtar och skivor han gjorde med creedence. kunde inte göra plattor på många år pågrund av det kontrakt han hade.

Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Ja, intelligent har jag ju aldrig tagit honom för att vara....

Tycker mer synd om oss som tvingas höra hans musik då och då...., han reder sej nog.

Dela på andra sajter

Jo men grejen är ju att han inte har koll på sitt eget kontrakt...

Nä! Och då är det ju inte helt orimligt att han inte heller har koll på hur managerarvodet är upplagt. 50/50 — visst! Men på vad? På allt? Begränsade intäktsområden?

Ingen här vet! Men ändå har det bestämts ett och annat i tråden.

Reality-TV! När den är som bäst, gentlemen!

Dela på andra sajter

Tja i kronologisk ordning då..

1 (boten Anna..Då jag hörde den först). Idiotisk melodi med med idiotisk text.. (början blev inte bra mella BH och mig så att säga)

2. När jag hör honom uttala sig på ett radioprogam om sina framgångar... Öhh!?

3. När han syns på tv på nån gala uppenbarligen dretpackad och beter sig extremt idiotiskt..

Alltså att Jag tycker han är idiot alltså...

Att du tycker Basshunter är en idiot på grund av 2 och 3 ser jag inget märkvärdigt i. Däremot, att du tycker att en person är en idiot för att du inte gillar hans låt(ar) — det tycker jag verkar idiotiskt.

Dela på andra sajter

På vilket sätt skulle vad jag rekommenderar vara relevant i sammanhanget?

Detta är ett diskussionsforum, vi diskuterar Basshunters managementdeal och du argumenterar för att 50/50 inte alltid är en blåsning, vilket det naturligtvis alltid är.

50/50 betyder inte alltid "blåst"
Dela på andra sajter

du argumenterar för att 50/50 inte alltid är en blåsning, vilket det naturligtvis alltid är.

Igen, varken du eller någon annan i den här tråden vet vad Basshunters 50/50-deal innebär; den kan ju, som jag nämnde ovan, vara begränsad till att omfatta endast ett visst intäktsområde (och jag pallar inte "rekommendera" vilket) — och om man slog ut det på SAMTLIGA intäkter så kanske det faktiska arvodet hamnade på "bara" 15%.

Trovärdigheten i det här "inslaget" är ju inte större än den i en skvallerblaska som fifflar med rubriker. Jag är lite förvånad att så pass många (inte bara här, alltså) redan fått så bestämda uppfattningar om "managementdealens" innehåll.

Dela på andra sajter

Även om jag har svårt för hans musik. Verkar han vara en fantastisk kille som brinner för det han gör. Jag tror att det viktigaste för honom har varit att få göra sin musik. Resten har han helt enkelt skitit i. Sen ställs han i denna BigBrother-situation inför en fråga som han inte har tänkt så mycket på.

Mer slipade typer får honom att känna sig dålig. Personligen tror jag inte att det är så illa som det låter.

Om det trots allt är så är det fördjävligt. Hursom verkar han vara en kanonkille som jag önskar allt gott.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.