Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

ABBEY ROAD | 60s DRUMS

abbeyroad.jpg

click pic

ABBEY ROAD | 60s DRUMS Is the first of Native Instruments' collaborations with Abbey Road Studios London. This KONTAKT Instrument delivers expressive acoustic drums that combine detailed realism with flexible and nuanced control. Containing no emulations or acoustic modeling of any kind, this instrument consists entirely of high-quality samples of two vintage kits - beautifully recorded with period equipment in Abbey Road's legendary Studio Two. The sound of ABBEY ROAD | 60s DRUMS can be easily molded from within the instrument itself, going from vintage to modern and taking in all points between.

Allt klippt från http://www.native-instruments.com

Gå in och lyssna på demona! Låter RIKTIGT bra! phika.gif

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat

Men har Native instruments aldrig gjort någon trumplugg förut om jag förstått rätt?

Kanske ett test i Studio?

Postat
Men har Native instruments aldrig gjort någon trumplugg förut om jag förstått rätt?

Kanske ett test i Studio?

Ja jag kanske inte borde ha döpt tråden till "Native-Instruments släpper 60-talstrumplug"

Det är ju en addon till deras Kontaktplayer som funkar som "motor" till deras produkter piano som stråkar och trummor. Den "spelaren" är ju gratis och den får man ladda ner om man har ett konto hos native-instruments!

Så egentligen är det ju inte en renodlad trumplugg!

Nån som har mer koll på Native-Instrument får gärna skriva en rad eller två! 😳

Postat

Det lät som det skulle, coolt retro...

Postat (redigerat)

Nu kommer jag vara lite bittergubbe, men tycker den låter kasst och platt och har fortfarande inte hört en enda bra trumplugg. Men det kanske är för att ljuden är oskruvade, vad vet jag.

EDIT: Dessutom var ju deras 60talspastischer jäkligt stela och precis så midi-ocoola som bara någon som klickar ut toner i sin sequenser kan klara av.

Redigerat av laxlaxlax
Postat
Oj det där lät riktigt bra! Snygga demos, skönt att slippa pastischerna. Nice med stämda gitarrer och tight lir också.

Tycker du? Jaha, där ser man. Trodde förresten bara du gjorde dans musik.

Postat
EDIT: Dessutom var ju deras 60talspastischer jäkligt stela och precis så midi-ocoola som bara någon som klickar ut toner i sin sequenser kan klara av.

?!!

Är du säker på att du inte råkat snubbla över någon audiodemo för D-110 eller Sound Canvas?

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.