Jump to content
Annons

Allen & Heath zed-16r

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hallå allihopa!

Jag gick in å läste denna tråden för att sedan bli medlem. Jag sitter med samma dilemma. Jag vet inte om de ska bli zed r16 eller presonus studio live. Det räker med 16 kanaler. Men jag vill mixa med mixerbordet.

Tänkte bara kolla med er som skulle införskaffa dessa prylar ni kanske kan berätta vad ni tycker om dom.

MVH / linus

Det beror på. Vad skall du ha det till? Och varför är just ett av de två borden du nämnt rätt? Det finns mängder av alternativ.

Vilka alternativ som är aktuella beror på vad du tänker göra. Det brukar finnas alldeles utmärkta och numera billiga mixerbord på blocket hela tiden. Lägg till ett ljudkort och du har motsvarande funktioner med minst lika bra kvalitet som zed-bordet men för mindre pengar.

Jag köpte just en Studiolive 16-kanalare. Passar perfekt för mina behov. Tänker använda det enbart som live-bord, mixa ut i högtalare och samtidigt spela in i en laptop. Finessen för mig är att det finnas alla effekter jag behöver på plats i bordet. Inga externa effektburkar eller EQ eller sånt. Relativt lätt att bära med sig och enkelt att använda. Tillräckligt bra kvalitet för mina behov. Mixar gör jag i datorn, utan faders, funkar för mig.

// Gunnar

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.