fetmule Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Babyjane ARTIST/GRUPP: mr kirvisniemi GENRE: popunk LÅTLÄNGD: 3,10 min KOMPOSITÖR: mr kirvisniemi PRODUCENT: dito EV. MEDVERKANDE: dito INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,5 mb STATUS: förhoppningsvis snart klar LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Hade ett beat, el. riff, till versen men ingen refräng så jag drog några ackord bara för att bryta riffet och då kom vi fram till att det lät Rod Stewart (?!) så vi rippade den. Vill gärna få upp briljansen i produktionen 😏 . Hur fan går det till? Använder Cubase sx2 + Wavelab. Tyck gärna något om låten/mixen också. Redigerat 7 januari 2005 av fetmule
punkrockdude Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 LÅTNAMN: BabyjaneARTIST/GRUPP: mr kirvisniemi GENRE: popunk LÅTLÄNGD: 3,10 min KOMPOSITÖR: mr kirvisniemi PRODUCENT: dito EV. MEDVERKANDE: dito INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,5 mb STATUS: förhoppningsvis snart klar LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Hade ett beat, el. riff, till versen men ingen refräng så jag drog några ackord bara för att bryta riffet och då kom vi fram till att det lät Rod Stewart (?!) så vi rippade den. Vill gärna få upp briljansen i produktionen 😏 . Hur fan går det till? Använder Cubase sx2 + Wavelab. Tyck gärna något om låten/mixen också. Kan inte sätta fingret på vad, men jag fick en KSMB känsla när jag lyssnade på det. Måste vara din röst som påminner om Michael Alonzo eller något
fetmule Postat 7 januari 2005 Trådstartare Postat 7 januari 2005 Det låter positivt i mina öron, Alonzo alltså. Tyvärr är det inte jag som sjunger, bara körar på refr. Kan för övrigt förtälja att gitarren, Les Paul, vid denna inspelning kördes genom en POD, trummorna mickades med JJlabs trummickpaket (byter ut en i taget mot annat, klarar inte av JAM överhuvudtaget längre), basen via en behringerpryl och sången går till en sm-58. Vi är tre som lirar i detta set och jag kör gitarren (+ refrängsången då).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.